Infraestructures

L'aeroport del Prat es blinda amb controls per entrar a les terminals

Aena estableix una nova mesura de seguretat que obliga a ensenyar la targeta d'embarcament per poder accedir

El Prat de LlobregatMolt abans d'arribar al control de seguretat habitual, a les portes de la terminal, es forma una llarga cua de passatgers que no entenen per què no poden accedir. Uns agents de seguretat privada demanen els bitllets a tots aquells que volen entrar a l'aeroport del Prat. Es tracta d'una nova mesura que Aena acaba de posar en marxa per controlar millor qui accedeix a l'interior de la infraestructura al llarg de tot el dia, segons ha pogut saber l'ARA.

Inscriu-te a la newsletter EconomiaInformació que afecta la teva butxaca
Inscriu-t’hi

Durant el matí de divendres, el dia de més activitat d'un pont amb més de 3.600 vols programats al Prat, l'accés a la terminal 1 només es podia fer per una porta a la planta de sortides. Es van produir moments d'embús com quan baixaven els passatgers de l'Aerobús i, amb nervis, s'adonaven que després encara els tocaria passar els filtres de seguretat. La resta de portes estaven tancades i calia dirigir-se a l'accés central per poder entrar. Altres dies de la setmana, s'obria, precisament, la porta lateral que es troba a prop de la parada de l'Aerobús.

Cargando
No hay anuncios

Aena també ha establert un control d'aquestes característiques a la planta d'arribades de la T1, per a aquells usuaris que venen en cotxe o en metro. Els agents de seguretat, de l'empresa I-SEC, segueixen el mateix procediment que a la planta de dalt, però aquí els agents es troben amb més freqüència amb aquelles persones que van a recollir familiars, i els deixen passar. A la terminal 2 encara no s'estan duent a terme aquests controls.

Cargando
No hay anuncios

La mesura està en marxa des de fa tres setmanes, però s'ha anat fent més restrictiva a mesura que passaven els dies, especialment, a partir d'aquesta setmana. Els taxistes van ser uns dels primers col·lectius a topar-se amb aquest nou control, sense haver estat avisats. "Ens ha anat molt bé perquè no entrin els captadors i els pirates", explica Tito Álvarez, el portaveu d'Élite Taxi, l'associació més representativa del sector a l'àrea metropolitana. Des de llavors, tots els taxistes que volen accedir a recollir passatgers han de presentar als agents de seguretat les dades del client i del vol on venen, així com la llicència del taxi.

Sindicats com UGT de Catalunya assenyalen que la principal raó d'aquests nous controls és evitar que entrin carteristes i persones sense llar. Malgrat això, fonts policials assenyalen que l'aeroport ara mateix està en una situació delinqüencial totalment contrària a la de fa un any, quan es va produir el pic de delictes, informa Cesc Maideu. El reforç d'efectius i la intensificació de la tasca policial ha provocat baixades al voltant del 80% dels delictes, la majoria furts. A banda, les mateixes fonts assenyalen que també han baixat considerablement els sense llar que pernocten a la infraestructura: si n'hi va arribar a haver uns 180, ara en queden uns 40.

Cargando
No hay anuncios

Des de CCOO de Catalunya afegeixen que es pot estar incomplint amb la normativa d'evacuació, si habiliten tan poques portes a la planta de sortides. A banda de les cues de passatgers que es formen, al sindicat li preocupa el temps extra que sumen els treballadors per arribar al seu lloc de feina.