Cisco i Mitsui inverteixen en la catalana Worldsensing

Júlia Manresa
11/11/2015

L’empresa que desenvolupa el sistema d’aparcament intel·ligent que hi ha instal·lat al districte de les Corts de Barcelona ha cridat l’atenció de multinacionals com Cisco i Mitsui. Aquesta tecnològica catalana dedicada a l’internet de les coses va anunciar ahir que inversors com la multinacional de telecomunicacions Cisco i el gegant japonès Mitsui & Co, una de les principals corporacions del món amb negocis en mineria, tecnologia, energia, alimentació i serveis financers, han entrat a formar part del seu accionariat en una ronda de finançament que ha de servir perquè la companyia catalana faci el pas definitiu cap al mercat nord-americà i continuï l’expansió a Europa i el Pròxim Orient. La quantitat d’aquesta ronda de finançament és confidencial, però segons va explicar a l’ARA el conseller delegat i fundador de la companyia, Ignasi Vilajosana, es tracta d’una ampliació de capital d’una mida proporcional a les dimensions dels seus inversors.

Inscriu-te a la newsletter EconomiaInformació que afecta la teva butxaca
Inscriu-t’hi

A banda d’aquestes dues grans multinacionals, també han acudit a la ronda Kibo Ventures, el braç inversor de Telefónica; la Fundació José Manuel Entrecanales, i Endeavor Catalyst. Fins a l’actualitat, Worldsensing, fundada l’any 2008, havia tancat dues rondes d’inversió per valor de dos milions d’euros. Actualment aquesta tecnològica amb seu a Barcelona i oficines a Londres factura uns quatre milions d’euros a l’any i ocupa un equip de 42 persones entre Barcelona i Londres.

Cargando
No hay anuncios

Clients com Telefónica i Abertis

Worldsensing és una empresa plenament dedicada a l’internet de les coses. A partir de l’aplicació del seu sistema de sensors, tenen dues línies de negoci. D’una banda, s’enfoquen al sector industrial a través de la monitorització de grans infraestructures d’enginyeria civil, mineria, petroli i gas. Tal com explica Vilajosana, aquesta és la part que crida l’atenció a un conglomerat com Mitsui, que controla l’explotació de bona part de les mines del món. Han comercialitzat aquesta solució en infraestructures tan grans com el canal de Panamà o algunes mines a Austràlia.

Cargando
No hay anuncios

D’altra banda, la seva segona línia de negoci es destina a oferir solucions per a la mobilitat. “Aquí el nostre client final és l’administració”, diu el seu fundador. Es tracta dels serveis d’aparcament intel·ligent i de gestió del trànsit i de la mobilitat de vianants que ja s’utilitza en ciutats com Barcelona, però també de Rio de Janeiro, Moscou, Sydney i Hèlsinki. Tot i això, els seus clients directes són empreses de telecomunicacions i tecnologia com Abertis, Indra i Telefónica, que són els que proveeixen la seva solució.

Vilajosana explica que, malgrat que l’objectiu d’aquesta ampliació de capital és obrir aviat oficines als Estats Units, la seu de Worldsensing es mantindrà a Barcelona perquè “és una ciutat on és fàcil trobar talent i, al mateix temps, desenvolupar la branca de recerca i desenvolupament té els costos òptims”.