Economia 22/04/2016

Enric Casi abandona la direcció de Mango després de vint anys

El 2013 van plegar Nahman Andic (germà del president i cofundador de la companyia), a més d’Isak Halfon i Salvador Vallès

Júlia Manresa
2 min
Enric Casi va ser director general de Mango entre el 1996 i el 2015  i aquest últim any n’havia sigut conseller.

Mango posa punt final a una renovació de la seva cúpula directiva que va començar fa quatre anys. La companyia va anunciar ahir la reestructuració del consell d’administració, que perd definitivament un dels històrics de la firma catalana, Enric Casi, que va ser director general de Mango des del 1996 fins al gener del 2015.

Amb la marxa de Casi, el consell d’administració queda integrat per cinc membres: Isak Andic, president i fundador de la companyia; el seu fill, Jonathan Andic, i Daniel López, que són vicepresidents executius tots dos; Toni Ruiz, director financer, i Carlos Costa, director d’operacions.

Casi era director general de la companyia des del 1996, però havia estat vinculat al negoci com a col·laborador extern des dels inicis, és a dir, des que la firma fundada per qui ara és el català més ric va obrir la seva primera botiga, el 1984. Ara fa un any, Casi va deixar de ser director general, però va seguir de conseller. Així, la companyia ha canviat tota la vella guàrdia. El 2013 van plegar Nahman Andic (germà del president i cofundador de la companyia), a més d’Isak Halfon i Salvador Vallès. El director d’operacions, Nic Olivé, també va plegar.

Nou model de negoci

Després que les vendes de la companyia caiguessin un 31% el 2010, Mango va iniciar una remodelació del seu equip directiu que, com va avançar l’ARA en el seu moment, passava perquè Casi cedís part de les seves funcions al capdavant de la gestió de la firma. Fins aleshores, l’exdirector general havia sigut la cara visible de l’empresa i un dels responsables del seu model d’èxit. Des de llavors, la seva sortida ha sigut progressiva, però va accelerar-se el 2014 a mesura que Jonathan Andic, fill del fundador, guanyava protagonisme.

Salvant les distàncies, i en un procés similar al que va arrencar el 2012, Mango està immersa en un canvi d’estratègia comercial i de negoci. L’any 2014 la firma catalana havia aconseguit superar els 2.000 milions de facturació, però va reduir beneficis. Aleshores va començar un replantejament de la seva estratègia d’obertures i va anunciar el tancament de 450 botigues als Estats Units i el de diverses franquícies a Rússia. Aquestes mesures han anat acompanyades d’un gir encara més accentuat de la firma catalana cap al model Inditex.

stats