ICL i el port invertiran gairebé 70 milions en una nova terminal al port de Barcelona
Tindrà una capacitat per a quatre milions de tones de sals sòdiques i potàssiques de les mines de Súria i Sallent
BarcelonaEl Port de Barcelona ha atorgat a l'empresa Tràfic de Mercaderies S.A. (Tramer), filial del grup israelià ICL, una concessió administrativa al moll Álvarez de la Campa per construir i explotar una terminal privada de sals sòdiques i potàssiques procedents de les mines de Súria i Sallent. En total suposarà una inversió de gairebé 70 milions, entre diners públics i privats
La decisió sobre la concessió, que es farà per un període de 35 anys prorrogables, l'ha pres en la seva reunió d'aquest dimecres el consell d'administració del Port de Barcelona. Tramer havia demanat construir unes noves instal·lacions per poder concentrar tot el seu trànsit marítim al Port de Barcelona, dins d'un pla d'inversions globals per augmentar la seva producció i exportació.
Amb la nova concessió, que suposarà una inversió per part d'ICL d'uns 57 milions d'euros més IVA, la companyia podrà fer front a un augment de més del 70% del tràfic de tones, i a més del doble d'escales. La nova terminal al moll Álvarez de la Campa tindrà capacitat per a 4 milions de tones de producte, ocuparà una superfície de 7 hectàrees i disposarà de 14 metres de calat, la qual cosa permetrà la càrrega d'embarcacions de fins a 60.000 tones. A mes, a la nova terminal tindrà una terminal ferroviària, amb ample de via mètric i internacional, que permetrà posicionar-hi dos trens simultàniament
El port de Barcelona haurà d'invertir, pel seu compte, 12 milions d'euros aproximadament en la reforma dels espais que acolliran aquesta infraestructura.