Turisme

La catalana Hotusa es consolida com la cadena amb més hotels a Espanya

L'empresa preveu superar els 300 establiments en cartera l'any que ve

Amancio López amb la sdeva filla, Clara, directora d'Expansió del grup, aquest dimecres.
2 min

BarcelonaA punt de celebrar el seu 50è aniversari, la catalana Hotusa es prepara per aconseguir una nova fita: superar els 300 hotels que té en cartera i mantenir-se com la cadena hotelera amb més establiments a Espanya. L'empresa familiar tancarà aquest 2025 amb 297 hotels i no trigarà gaire a sumar-ne de nous, després d'haver signat 28 contractes durant aquest segon semestre i que s'aniran incorporant a l'operativa al llarg de l'any que ve. D'aquests nous establiments, 12 es troben a Espanya i la resta a Europa, el seu mercat prioritari, tot i que també n'hi ha algun als Estats Units.

Inscriu-te a la newsletter Economia Informació que afecta la teva butxaca
Inscriu-t’hi

La segona part de l'any ha estat molt intensa per a Hotusa, al coincidir amb el moment en què va liquidar totalment, de manera anticipada, els 56 milions que devia a la societat pública SEPI. La cadena hotelera, amb seu a Barcelona, va ser una de les moltes empreses del sector hoteler que van recórrer a l'ajuda estatal quan va arribar la covid i va haver d'aturar completament la seva activitat. En el seu cas, va rebre un préstec de 241 milions d'euros.

Aquesta fase d'expansió s'acompanya per uns resultats econòmics en creixement. El president de la companyia, Amancio López Seijas, ha explicat aquest dimecres que enguany preveu un creixement del seu ebitda (resultat brut d'explotació) del 10%, que se situarà entorn dels 270 milions d'euros. A banda, les vendes augmentaran un 8%, fins als 1.650 milions d'euros.

De cara al 2026, amb les noves incorporacions, s'espera un creixement de les vendes del 15%. Entre les obertures que hi haurà l'any que ve, destaquen les que es produiran durant el primer trimestre a Màlaga, Valladolid i Rotterdam (Països Baixos), tots hotels de cinc estrelles.

No descarten noves operacions, sigui sota els règims de compra, lloguer o gestió, segons assenyala la directora d’expansió, Clara López, segona generació de l'empresa familiar. "El focus seguirà a Europa, però també apostarem pels Estats Units", ha remarcat Clara López. Aquest últim és un mercat molt competitiu i gens fàcil on la companyia vol reforçar la seva posició i augmentar la cartera de sis hotels de la qual disposa, després d'haver-ne incorporat enguany dos a Boston i Washington. També estan explorant altres mercats a l'Amèrica Llatina o Àfrica, on tenen dos hotels al Marroc. Per triar, tal com defensa el president d'Hotusa, té un paper fonamental la seguretat dels destins, tant física com jurídica.

stats