Mobilitat

La llei que prioritza el taxi per sobre dels VTC arriba al Parlament

El projecte compta amb el suport del PSC, ERC, Junts, Comuns i la CUP

BarcelonaLa llei que prioritza el taxi als vehicles de transport amb conductor (VTC) inicia el seu tràmit al Parlament. El PSC, Junts, ERC, Comuns i la CUP han registrat aquest dijous el projecte de llei amb la intenció que entri en vigor l'any que ve. L'objectiu del text és ordenar el sector i establir funcions per a cada tipus de servei: taxis, VTC, limusines i vehicles d'alta disposició, una nova modalitat similar a la dels VTC.

Inscriu-te a la newsletter EconomiaInformació que afecta la teva butxaca
Inscriu-t’hi

Els diputats José Ignacio Aparicio (PSC), Salvador Vergés (Junts), Jordi Albert i Caballero (ERC), Lluís Mijoler (Comuns) i Laure Vega (CUP) han explicat els punts essencials de la proposta, en representació dels partits que li donen suport. El projecte de llei dona molt més pes al taxi, que considera un servei estructural per complementar el transport públic, amb un règim tarifari oficial fixat per les administracions competents i amb l'obligació de no rebutjar el servei excepte per motius justificats.

Cargando
No hay anuncios

Contràriament, la nova normativa comportarà la desaparició progressiva dels VTC, ja que no es renovaran les llicències que aniran caducant. Només s'atorgaran permisos temporals en cas que els taxistes no puguin atendre la demanda dels usuaris.

Cargando
No hay anuncios

Satisfacció d'Élite Taxi

En la presentació també hi ha participat el portaveu d'Élite Taxi, Tito Álvarez, que ha celebrat que es faci una llei "pionera arreu del món", que s'ha aconseguit gràcies a les mobilitzacions constants dels taxistes i el diàleg amb els grups parlamentaris. Ha assegurat que no volen que ningú es quedi sense feina i ha defensat que els conductors de VTC es converteixin en taxistes sota la mateixa regulació, en un sector que ha definit com a "digne", segur i que respecta les condicions laborals.

Cargando
No hay anuncios

Per la seva banda, la patronal majoritària del sector, Unauto VTC, ha qualificat el projecte legislatiu de "profundament antisocial" i "injust". Així doncs, ha destacat que, en cas d'entrar en vigor tal com està previst, "expulsaria" a la pràctica el sector de l'àrea urbana de Barcelona.

Tot i el consens aconseguit entre aquestes cinc forces polítiques, una de les mesures que generen discrepàncies entre els grups parlamentaris és que el text preveu exigir el nivell B1 de català per als nous conductors. Junts i ERC miraran d'introduir aquesta modificació a través d'esmenes, i que pugi fins al nivell B2.