Laboral

Telefónica convoca els sindicats el pròxim dilluns per anunciar un nou ERO

L'operadora ja va deixar la porta oberta la setmana passada quan va anunciar una reducció de costos

MadridTelefónica comunicarà la setmana que ve quin Expedient de Regulació d'Ocupació (ERO) està estudiant per a la seva plantilla. La teleco ha convocat el dilluns de la setmana que ve els tres principals sindicats a la companyia (UGT, CCOO i Sumados) per traslladar-los com implementarà el nou pla estratègic i quin impacte tindrà sobre els treballadors la reducció de costos que planteja. Per tant, hi ha la possibilitat d'aplicar un ERO, segons han informat a l'ARA fonts sindicals.

Inscriu-te a la newsletter EconomiaInformació que afecta la teva butxaca
Inscriu-t’hi

El temor d'una nova retallada de plantilla fa temps que plana sobre la companyia, sobretot després que el seu president, Marc Murtra, anunciés que aplicaria una "disciplina financera de ferro". De fet, durant la presentació del nou full de ruta, la cúpula de l'empresa no va tancar la porta a aplicar aquesta mesura. "A les oportunitats d'estalvi hi hem incorporat totes aquelles que preveiem factibles i quan dic totes, són totes. [...] Si això inclou una decisió que tingui a veure amb les persones, el que podem dir és que el que haguem de fer, ho farem de bracet amb els representants dels treballadors", ha indicat Emilio Gayo, conseller delegat de Telefónica, en roda de premsa.

Cargando
No hay anuncios

Telefónica va registrar unes pèrdues de 1.080 milions d'euros fins al setembre per les vendes de les filials a l'Amèrica Llatina i s'ha posat entre cella i cella eixugar el deute que arrossega des de fa anys –a 30 de setembre se situava en 28.233 milions d'euros.

Cargando
No hay anuncios

L'últim ERO a la companyia es va aplicar fa més d'un any, el febrer del 2024, quan José María Álvarez-Pallete encara n'era president. Aleshores l'expedient de regulació d'ocupació va suposar un terrabastall, tot i que després d'una llarga negociació va acabar desbordant les previsions de la companyia i s'hi van acollir més treballadors del previst. L'expedient va afectar un total de 3.421 persones. Ara el nou expedient s'entoma amb la SEPI, el braç inversor del govern espanyol, com a primer accionista de la companyia amb un 10% del capital social.