Oferta conjunta de quatre empreses per salvar 200 empleats a Delphi

Elena Freixa
30/03/2016

El proveïdor de l’automòbil Delphi va presentar ahir un expedient de regulació d’ocupació (ERO) per tancar la fàbrica de Sant Cugat del Vallès i acomiadar-ne els 540 empleats. Però, segons van explicar ahir a l’ARA fonts pròximes a la companyia, una part d’aquests treballadors, 200, poden conservar la feina si tira endavant l’oferta conjunta que han presentat quatre empreses per quedar-se la planta i desplegar-hi els seus projectes industrials.

Inscriu-te a la newsletter EconomiaInformació que afecta la teva butxaca
Inscriu-t’hi

Fa temps que la reindustrialització de la planta de Sant Cugat és a l’horitzó com una solució per pal·liar la pèrdua d’ocupació que comporta la deslocalització. L’oferta que hi ha damunt la taula de Delphi, de moment, no és vinculant i n’han transcendit pocs detalls. Es tracta de quatre empreses espanyoles que s’haurien aliat per ocupar les instal·lacions actuals de Delphi i dur-hi a terme projectes relacionats amb la indústria de l’automòbil. Segons les mateixes fonts, els inversors creuen que anant junts poden trobar sinergies logístiques i abaratir costos. La direcció de Delphi guarda amb hermetisme els noms de les interessades fins que l’acord sigui ferm.

Cargando
No hay anuncios

La decisió de Delphi de tirar endavant l’acomiadament de tota la plantilla va ser molt criticada ahir pels sindicats i per la Generalitat, que va retreure a l’empresa que no hagi esperat a tenir resolt el possible acord amb un nou inversor. A partir de la presentació de l’ERO, la llei fixa 30 dies de converses per pactar un acord amb els treballadors i això, segons el comitè, afegeix innecessàriament pressió sobre els treballadors. CCOO i UGT van criticar que la multinacional, que marxa per produir en països de baix cost, no hagi volgut esperar a presentar l’expedient fins que el pla de salvació d’una part dels empleats estigués més lligat.

Trasllat a Romania

Cargando
No hay anuncios

Delphi va anunciar que a finals d’aquest any vol tenir enllestit el trasllat a Romania de les bombes d’injecció per a motors dièsel que fabrica a Sant Cugat del Vallès, un producte que, segons argumenta, no resulta competitiu fabricar-lo a Catalunya. La crisi d’imatge del dièsel, després de l’escàndol de Volkswagen, també ha jugat a favor de la decisió, segons va dir el grup fa mesos. El 2013 la planta ja va patir una retallada de 170 empleats.