Economia17/09/2012

El súper es menja l'híper

Els hipermercats han passat de controlar el 30% de les vendes d'alimentació al 19% en 10 anys. Les grans cadenes han apostat per la venda de proximitat, responent a la demanda del consumidor

Dani Sánchez Ugart

BarcelonaLa proximitat es converteix en el principal factor de decisió en la compra d'aliments. Anar a l'hipermercat cada 15 dies i omplir el carro és cosa del passat per a molts consumidors. La compra en establiments de proximitat ha acabat derrotant el model dels hipermercats: fa 12 anys s'hi feien el 30% de les compres d'alimentació i el 2010, poc més del 19%.

Inscriu-te a la newsletter Darwinisme empresarialInformació que afecta la teva butxaca
Inscriu-t’hi

La crisi hi ha tingut un paper clau, però no és l'únic factor. Les grans superfícies han perdut el seu atractiu principal perquè ja no són significativament més barates.

Cargando
No hay anuncios

Podeu llegir el reportatge complet, amb l'opinió dels experts, a l'Ara Premium