Tecnologia

Nova macrooperació al 'delivery': DoorDash comprarà Deliveroo per 3.393 M€

La companyia britànica va deixar d'operar a Espanya just després de l'aprovació de la llei 'rider'

BarcelonaLa firma estatunidenca de menjar a domicili DoorDash adquirirà la seva competidora britànica Deliveroo per 3.393 milions d'euros, segons ha informat aquesta última companyia en un comunicat remès a la borsa de Londres. DoorDash, amb seu a San Francisco, ja havia fet una proposta per quedar-se amb totes les accions de Deliveroo el mes passat i pagarà 210 cèntims en efectiu per cada títol.

Inscriu-te a la newsletter EconomiaInformació que afecta la teva butxaca
Inscriu-t’hi

L'operació, que la britànica recomana als seus accionistes, suposarà la creació d'un nou gegant dels enviaments a domicili amb presència a 40 països i que gestionarà uns 79.200 milions d'euros en comandes a l'any. "La fusió amb Deliveroo enfortirà la posició de DoorDash com a plataforma global líder al comerç local, cosa que permetrà a l'entitat combinada prestar un millor servei a empreses, consumidors i repartidors", explica la nota.

Cargando
No hay anuncios

La firma nord-americana, que busca expandir-se als mercats internacionals, ha emfatitzat que l'acord milionari és final i que no millorarà la seva proposta financera. Deliveroo, fundada el 2013 per Will Shu i Greg Orlowski, treballa amb aproximadament 176.000 restaurants, supermercats i comerços d'arreu del món. Així i tot, un dels països on no opera és Espanya, d'on va marxar poc després de l'aprovació de la llei rider.

Aquest 24 d'abril, l'últim dia hàbil abans de l'inici del període de l'oferta, la capitalització borsària de Deliveroo era de 2.574 milions d'euros. DoorDash, per la seva banda, està present a més de 30 països i, des del seu llançament, el 2013, ha ampliat la seva plataforma fins a atendre més de 42 milions d'usuaris. L'aplicació estatunidenca va ser una de les primeres a irrompre en aquest mercat i, de fet, va servir d'inspiració per a empresaris europeus com el fundador de Glovo, Oscar Pierre, que va importar aquest model a Catalunya.

Cargando
No hay anuncios

Més fusions

Més enllà dels xocs amb la justícia per les condicions dels seus repartidors, aquest sector es caracteritza per haver-se concentrat cada vegada més. El febrer passat va ser la plataforma Just Eat qui va protagonitzar una altra macrooperació. El braç inversor de l'empresa tecnològica sud-africana Naspers, Prosus, va anunciar la compra de la companyia de lliuraments holandesa per 4.100 milions d'euros. A més, Naspers ja controla el 28% de l'alemanya Delivery Hero, propietària de Glovo des del 2022