Scopely redobla l’aposta per Barcelona amb una inversió de 13,5 M€
La companyia de videojocs estrena les quartes oficines a la ciutat, on concentra 700 treballadors
BarcelonaTot va començar amb un equip de cinc treballadors en un espai de cotreball i ara ja són 700. L'empresa de videojocs estatunidenca Scopely es va instal·lar a la capital catalana l’any 2017, després de visitar diverses ciutats europees, per establir-hi la seva seu tecnològica. “On més ens van ajudar va ser a Barcelona", ha dit aquest dilluns el coconseller delegat de la multinacional Javier Ferreira, en la inauguració de la seva nova seu.
Des de llavors se'ls han anat quedant petites les diferents oficines que han anat llogant i acaben d'estrenar les quartes, amb 8.500 m² en ple 22@, que dupliquen la superfície que tenien fins ara. Després d'una inversió de 13,5 milions d'euros, consoliden la ciutat com el principal centre de la companyia a Europa. "Quan va arrencar el projecte mai vam pensar que ompliríem tot aquest espai, i ara patim per si se'ns queda petit", afegeix Ferreira.
Scopely és el nom darrere de jocs de telèfon mòbil com Monopoly GO!, Scrable GO, Stumble Guys i Star Treek Fleet Command. Recentment ha comprat Niantic, l'estudi de la creadora de Pokémon GO!. Amb centres a Barcelona i Sevilla, s'ha convertit en l'empresa de videojocs més gran d'Espanya, on concentra un miler d'empleats, i en vol contractar 50 més. Nascuda l'any 2011 a Califòrnia i amb gairebé 3.000 treballadors, a Europa també té oficines a Dublín, Dundee i Londres.
"Barcelona és una peça clau per a l'empresa. És on més estem creixent més", remarca el directiu. Des d'aquí s'operen alguns d'aquests videojocs i se'n desenvolupen de nous, un procés que dura entre tres i quatre anys i pot arribar fins als set anys, com va passar amb la seva versió del tradicional Monopoly. Les oficines barcelonines també acullen la seu global de la plataforma tecnològica i de l'agència de màrqueting de la multinacional. Amb la meitat de la plantilla internacional, de més de 100 nacionalitats, desenvolupadors, enginyers i artistes es barregen a la seu del 22@.
La descàrrega dels jocs que comercialitza Scopely és gratuïta. Els ingressos de la companyia provenen de les funcions prèmium que poden comprar els clients per poder jugar millor i de la publicitat que els apareix durant les partides. El seu públic abasta totes les edats i han aconseguit que hi hagi més dones. Aspiren que els jugadors s'hi connectin cada dia i prefereixen que no s'atipin de jugar moltes hores només un cop. "Guanyem per un ús assossegat, habitual i a llarg termini", explica Ferreira. Scopely ara com ara no té un comitè d'ètica per evitar comportaments nocius entre els seus usuaris, com un consum excessiu que pot derivar en addicció.
Barcelona fa temps que es reivindica com un dels principals hubs de desenvolupament de videojocs. Segons la tinenta d’alcaldia de Promoció Econòmica i Ocupació, Raquel Gil, aquesta indústria compta amb més de 200 estudis i ocupa més de 4.600 treballadors. "Scopely és un camí d'èxit", ha dit el president de la Generalitat, Salvador Illa, també present a la inauguració d'aquest dilluns de les noves oficines.
Tot i que Espanya fa una contribució molt important per al grup en termes de desenvolupament de tecnologia i empleats, no és tan rellevant pel que fa a la facturació. Els Estats Units i els països europeus són els grans mercats de Scopely. Comprada pel grup Savvy Games –propietat del fons sobirà de l'Aràbia Saudita–, la multinacional va registrar uns ingressos de 3.000 milions de dòlars (prop de 2.600 milions d'euros al tipus de canvi actual) l'any passat. Amb els videojocs com a producte estrella del sector de l'entreteniment, Scopely sedueix uns 500 milions de jugadors anuals, molts dels quals en consumeixen durant més d'un any.