UVic-UCC: un model de formació que se centra en l’estudiant

L’alumne és el motor i el responsable últim del seu aprenentatge a la universitat

Ara
01/06/2014

VicEl model de formació de la Universitat de Vic orienta la pràctica docent i el procés d’aprenentatge dels estudiants en els diferents nivells de l’educació superior (graus, màsters, doctorats i formació continuada) i en les diverses modalitats (presencial, semipresencial i online ). Es basa en cinc principis generals: l’estudiant com a centre i actor del seu aprenentatge; un professorat excel·lent en docència, rigorós i compromès; unes relacions personals de caràcter educatiu; una alta valoració del coneixement, l’esforç i el treball personal i en equip, i el conjunt de la institució centrat en el servei a l’aprenentatge dels estudiants.

Objectius generals

Els objectius generals que es proposa el model de formació són: promoure el pensament crític, consolidar les habilitats bàsiques per al treball en equip i assolir competència comunicativa plurilingüe i competències informàtiques i informacionals.

Cargando
No hay anuncios

Sistema metodològic

El sistema metodològic es basa en l’ensenyament personalitzat, és a dir, que l’estudiant és el motor i el responsable últim del seu aprenentatge; en el coneixement i la qualitat docent segons la recerca que es desenvolupa en tots els àmbits; en un acompanyament i guiatge de l’equip docent i del personal de serveis; en la internacionalització i el plurilingüisme, i en l’aprenentatge a partir de l’anàlisi de casos reals o simulats, orientat a projectes que integrin el coneixement i les habilitats adquirides, i molt vinculat a la realitat per les pràctiques externes.

Cargando
No hay anuncios

Els coneixements es posen en pràctica amb la resolució d’exercicis i problemes, i s’integren en treballs de síntesi i d’investigació com el treball de final de grau, el treball de final de màster, la tesi doctoral, projectes d’innovació o articles de recerca.

Avaluació

Cargando
No hay anuncios

L’avaluació és sempre de caràcter formatiu i continuat i s’orienta a millorar els processos d’aprenentatge i a la millora de la pràctica docent. Es procura que sigui sempre una veritable avaluació per a l’aprenentatge amb criteris i tècniques d’avaluació públics i coneguts a priori.

En síntesi, el model de formació de la UVic garanteix el creixement personal i la plena professionalització dels titulats amb aprenentatges personalitzats a través d’un acompanyament en tot l’itinerari formatiu que articula un veritable treball d’equip, dels docents i del conjunt de la comunitat universitària.