Especials 30/06/2021

La Zona Franca de Barcelona amplia la BNEW per potenciar la nova economia

L’esdeveniment, organitzat pel Consorci de la Zona Franca de Barcelona, celebrarà la segona edició del 5 al 8 d’octubre amb un programa ampliat que duplica el nombre d’àrees temàtiques

2 min
Imatge de la primera edició de BNEW

El Consorci de la Zona Franca de Barcelona (CZFB) impulsarà aquesta tardor la segona edició de la Barcelona New Economy Week (BNEW), l’esdeveniment que busca crear sinergies entre professionals de diversos sectors d’activitat per explorar noves oportunitats i avançar cap a un entorn col·laboratiu. Després d’una primera edició d’èxit amb prop d’11.000 inscrits de 111 països i 360 conferenciants, la BNEW se celebrarà enguany del 5 al 8 d’octubre amb un format ampliat: si l’any passat va pivotar sobre els eixos de la logística, el món immobiliari, la indústria digital, l’eCommerce i les zones econòmiques, enguany hi sumarà cinc àrees temàtiques més: mobilitat, sostenibilitat, talent, ciència i ciutat. Alhora, les jornades creixeran en nombre de ponents: hi intervindran més de 700 experts mundials. Per a aquesta edició, la BNEW mantindrà el format híbrid.

“L’extraordinari balanç de la primera BNEW ha constatat la necessitat i la utilitat d’un esdeveniment d’aquestes característiques, 100% professional, totalment disruptiu i amb un format híbrid, físic i virtual –explica Pere Navarro, delegat especial de l’Estat al CZFB–. Sens dubte, la BNEW és una mostra de com el Consorci de la Zona Franca de Barcelona actua de motor de transformació”. Precisament, amb l’esperit de consolidar-se com una peça clau en el motor de la recuperació i de la nova economia, el Consorci ha planificat una segona edició de la BNEW amb l’accent posat en la internacionalització i en la generació de negocis a través del networking 100% virtual.

D’aquesta manera, una de les claus de la nova edició serà l’innovador espai BVillage, on les empreses participants podran realitzar presentacions per videoconferència dels seus productes o serveis així com interrelacionar-se amb els assistents. Aquest 2021, l’organització espera passar de les 128 empreses presents al BVillage a prop de 400. Però no és l’únic creixement que preveu l’organització: la BNEW també creixerà en nombre de speakers i passarà de 389 a prop de 700. 

Tot plegat, amb un patrocinador principal important: la servicer Servihabitat. “Si bé és cert que el procés de digitalització al sector immobiliari ha penetrat de manera més lenta que en altres sectors d’activitat comercial, la tendència s’ha accelerat arran del covid-19 –explica Iheb Nafaa, conseller delegat de Servihabitat–. En un moment en què les tecnologies 4.0 tenen més protagonisme que mai, no ens podem permetre que al nostre sector no hi hagi una capilarització de la digitalització”. Per a aquest directiu, esdeveniments com la BNEW són essencials: “Encara som a temps de poder continuar invertint en tecnologia per adaptar-nos completament al nou escenari digital”. El Port de Barcelona també s’ha afegit enguany al projecte.

Les inscripcions per assistir a la BNEW ja es poden tramitar a través de la pàgina web de les jornades. Són gratuïtes fins al 6 de setembre.

El delegat especial de l’Estat al Consorci de la Zona Franca de Barcelona, Pere Navarro, en una imatge de la primera edició de BNEW
BVillage, la plataforma de ‘networking’ ideal per fer negocis a la BNEW

Aquest 2021, el Consorci de la Zona Franca de Barcelona (CZFB) també ha decidit reforçar l’aposta pel BVillage, la plataforma de networking dissenyada expressament per fer-hi negocis. Ho farà activant un ampli ventall d’avantatges durant la celebració de la nova edició de la Barcelona New Economy Week (BNEW), que tindrà lloc del 5 al 8 d’octubre. Entre els avantatges que presenta, l’eina permetrà a les empreses generar visibilitat i ampliar la seva xarxa de contactes sense necessitat de desplaçar-se.

En aquest espai, cada empresa podrà presentar les seves innovacions i potenciar així les seves oportunitats de negoci, a més de poder accedir a una àmplia base de contactes nacionals i internacionals i de programar reunions i aconseguir contactes digitals. Concretament, es tracta d’un servei que permet impulsar les empreses en un entorn 100% B2B mitjançant una finestra global que n’incrementa la notorietat i els ajuda a crear relacions productives, optimitzant el temps amb el públic objectiu adequat. 

“BVillage ja va ser present en la primera edició de la BNEW i enguany hi torna per consolidar-se com una plataforma de networking de referència que posa en contacte de manera directa oferta i demanda –afirma Pere Navarro, delegat especial de l’Estat al CZFB–. Alhora, suposa un pas més en l’aposta del CZFB per l’economia 4.0, a través de l’ús de la intel·ligència artificial per crear una eina totalment única i innovadora en el seu àmbit”. 

stats