MOTOR - MUNDIAL DE MOTOGP
Esports 02/07/2017

Márquez, el ‘kàiser’ de Sachsenring

El de Cervera guanya per vuitè any consecutiu a Alemanya i marxa de vacances com a líder del Mundial

Nuria García
4 min
El català Marc Márquez celebrant el triomf a Sachsenring amb un marshall. El de Cervera va guanyar per vuitè any consecutiu al traçat alemany, un dels seus circuits talismà.

BarcelonaDiu l’estadística que qui surt líder de Sachsenring es corona campió a final de temporada. Aquesta norma, que es compleix des del 1998, només té una excepció: la temporada 2015. Llavors, després d’Alemanya el líder era Valentino Rossi, però el títol va ser per al seu company de Yamaha, el mallorquí Jorge Lorenzo. I el campionat es va decidir en l’última cursa i amb polèmica afegida. Si es compleix aquesta estadística aquest any, Marc Márquez revalidarà el títol. De fet, el de Cervera sempre que ha sortit líder del traçat alemany (i ho ha fet en cinc ocasions) ha aconseguit coronar-se. Márquez arribava quart del Mundial a Sachsenring, a onze punts de Dovizioso, el líder, i marxa de vacances (el Mundial no torna fins al 6 d’agost) encapçalant la classificació, amb cinc punts sobre el segon classificat. “Abans d’Assen, Santi Hernández [el seu cap tècnic] em va escriure i em va dir que marxaríem de vacances líders. No m’ho vaig creure, però ja hi som”, reconeixia Márquez, eufòric, a Movistar TV després de la cursa. “Fa tres curses tenia 27 punts menys que el líder, i ara estem nosaltres al davant. Estem fent una bona feina”, afegia.

Feia molt, massa segurament per a ell, que no assaboria el regust d’un triomf. Austin, un dels seus traçats talismà (com Sachsenring), el va veure al capdamunt del podi per primer cop -i únic fins ahir- aquesta temporada. La cita alemanya estava marcada en vermell al seu calendari i no va fallar. Al traçat alemany ha guanyat els últims vuit anys de manera consecutiva: el 2010 a 125 cc, el 2011 i el 2012 a Moto2 i des del 2013 fins ara a MotoGP. Com Austin, Sachsenring és un dels pocs traçats del Mundial en què els pilots giren en sentit contrari a les agulles del rellotge -i, per tant, hi ha més revolts cap a l’esquerra-, com passa en el dirt track, una modalitat que ell practica molt. Arrencava des de la pole i, malgrat la sorprenent cursa de Jonas Folger, el de Cervera va acabar aconseguint el triomf en una pista de la qual ja és el kàiser.

“Ha sigut una cursa molt ràpida”, deia Márquez. De fet, tothom s’esperava que el triomf se’l jugarien els dos pilots del Repsol Honda, el de Cervera i Dani Pedrosa. Però el de Castellar del Vallès va tenir seriosos problemes amb el neumàtic del darrere i va haver d’alentir el ritme per evitar caure i assegurar-se així la tercera posició. El convidat sorpresa a la festa va ser l’ídol local, un brillant Jonas Folger. Va arribar a pensar en el triomf i, de fet, va rodar líder cinc voltes. Però en el seu intent de perseguir el vigent campió, va cometre dues errades en la frenada del primer revolt. I el segon, a cinc voltes per al final, va ser definitiu: va anar-se’n llarg i va veure com Márquez s’escapava. “La veritat és que no m’ho puc creure, he donat molt gas i he estat amb el Marc. Teníem molt bon ritme fins que, quan faltaven quatre o cinc voltes, he comès una errada. He intentat recuperar, però he destrossat el neumàtic del darrere i m’he hagut de conformar amb la segona posició”, deia. Tot i això, Folger era feliç: el podi que va aconseguir és el millor resultat d’un alemany a casa seva des que l’any 2013 Stefan Bradl va acabar quart. “Si abans de la cursa em diuen que acabaria segon, lluitant pel triomf, no m’ho hauria cregut. És la millor manera de marxar de vacances”, comentava, amb un somriure d’orella a orella.

Qui va haver de lluitar de valent per esgarrapar un punt darrere un altre va ser Maverick Viñales: arrencava onzè i va acabar quart, després d’una remuntada pacient. Per darrere d’ell va acabar el seu company d’equip, Valentino Rossi, mentre que els pilots de Ducati, Andrea Dovizioso i Jorge Lorenzo, tot i estar lluitant per les primeres posicions en l’arrencada, van anar de més a menys i tan sols van poder ser vuitè i onzè.

Sachsenring, doncs, dona una nova sacsejada al Mundial. Si a Alemanya els quatre primers classificats hi arribaven separats per tan sols 11 punts, ara en surten amb 10 punts entre ells. El campionat més igualat dels últims anys és, també, el que ha vist, en tan sols nou curses, quatre líders diferents: Valentino Rossi, Maverick Viñales, Andrea Dovizioso i ara Márquez.

Morbidelli i Mir, més líders

A Moto2, Franco Morbidelli comença a tenir-ho tot de cara per aconseguir el títol mundial abans de fer el salt l’any vinent a la categoria reina. El pilot italià va imposar-se a Alemanya mentre els seus principals rivals en la lluita per la corona es van autoeliminar. Àlex Márquez va haver d’abandonar després de caure en la quarta volta quan era tercer. La d’ahir va ser la segona caiguda del petit dels Márquez aquesta temporada, després de la que va patir a l’Argentina quan era segon. I unes voltes més tard, era Thomas Lüthi qui rodolava per terra quan era segon i perseguia Morbidelli. Sense ells, l’únic obstacle entre ell i el triomf va ser Miguel Oliveira. El portuguès no tenia res a perdre i, com va passar amb Folger a MotoGP, va complicar-li les coses al líder, que finalment es va acabar imposant.

A la categoria petita, el mallorquí Joan Mir va guanyar i va refermar el seu lideratge. De fet, Mir és l’únic pilot que ha puntuat en les nou curses que s’han disputat enguany. Com sempre, la cursa no es va decidir fins als últims metres. Mir, Romano Fenati i Marcos Ramírez van arribar a l’última volta enganxats, però el mallorquí, llest, va avançar en el moment just. Cinquè triomf per a Mir i primer podi per a l’andalús Ramírez. Arón Canet va caure i això fa que Fenati escali fins al segon lloc de la general.

stats