Barça

El Barça pràcticament descarta la renovació amb Rakuten

El club blaugrana demana tornar a les xifres prepandèmia i la multinacional japonesa s’hi nega

BarcelonaEl temps s’esgota i el Barça encara no ha firmat cap contracte amb cap empresa perquè es converteixi en el patrocinador principal de la samarreta a partir de l’1 de juliol del 2022. Nike, amb l’objectiu de tenir temps suficient per confeccionar les desenes de milers de samarretes blaugranes que s’hauran de posar a la venda l’estiu vinent, va marcar com a termini l’octubre del 2021 per saber quin patrocinador apareixeria al frontal de la indumentària blaugrana una vegada s’hagi esgotat el contracte amb Rakuten. L’alternativa és que el Barça hagi de fer efectiva una penalització econòmica a l’empresa d’Oregon, un fet que des del club es voldria evitar tenint en compte la greu situació econòmica que viu. 

Aquest curs que acaba de començar, Rakuten pagarà al Barça només 30 milions d’euros més variables, amb l’argument de la pandèmia com a justificant principal, a canvi de perdre alguns actius i visibilitat. En canvi, des de la temporada 2017-2018 (l’inici del patrocini) fins a la 2020-2021 l’acord havia tingut un valor de 55 milions anuals més variables. La junta directiva de Joan Laporta, com va manifestar el mateix president públicament, estava predisposada a intentar renovar el contracte amb Rakuten perquè es considerava que aquest tipus de negociacions sempre són més senzilles entre dues parts que ja es coneixen. Però, a la vegada, era conscient que l’empresa dirigida per Hiroshi Mikitani estava molt descontenta amb la manera com havien anat les coses amb la junta de Josep Maria Bartomeu. En alguns moments, fins i tot, Rakuten va considerar que se li havia faltat al respecte per manca d’atenció a les seves necessitats, i ni molt menys creu que s’hagin complert els objectius marcats amb el club quan es va firmar el primer contracte. A més, quan va firmar amb el Barça el 2016 (tot i que el patrocini no va començar fins al 2017) al primer equip hi havia Leo Messi, Neymar y Luis Suárez. 

Cargando
No hay anuncios

De totes maneres, aquest estiu els executius de Laporta i els representants de Rakuten s’han reunit amb l’objectiu de redreçar la situació. Però, a hores d’ara, des del club pràcticament es descarta cap solució perquè la multinacional japonesa no està disposada a tornar a les xifres del primer contracte, el principal objectiu del Barça, necessitat d’ingressos de manera urgent. Tampoc hi ajuda el fet que la filial espanyola de Rakuten ara mateix estigui sent investigada per la mateixa empresa a causa de possibles irregularitats comptables. El problema és que les ofertes més suculentes des del punt de vista econòmic que ha rebut el club català fins ara provenen d’empreses de crypto exchanges (punts de compravenda de criptomonedes), un sector que no es veu amb bons ulls des de la cúpula blaugrana perquè és especulatiu, de risc, molt variable i poc ètic. Però aquestes no són les úniques ofertes que el Barça té sobre la taula i n’hi hauria una altra que s’estaria tenint especialment en compte perquè encaixaria en els paràmetres que busca la junta de Laporta.

Cargando
No hay anuncios

El club rebutja l’oferta de Cupra

Rakuten finalitza el seu contracte com a patrocinador principal de la samarreta del Barça el 30 de juny del 2022, i el de Beko per a la màniga esquerra de la indumentària ja va acabar aquest estiu. La marca turca d’electrodomèstics només va voler renovar per un any més el seu patrocini de la roba d’entrenament i, així, la seva aportació econòmica baixarà aquest curs dels 19 als 10 milions d’euros anuals. El Barça, però, va tenir l’opció de començar la nova temporada amb un nou patrocinador a la màniga de la samarreta. Entre altres propostes, hi va haver la de Cupra, que actualment ja és un global partner del club i un patrocinador secundari del Barça femení de futbol, a canvi de 4 milions d’euros anuals. L’oferta de la filial de SEAT va ser de 10 milions per seguir tenint els actius actuals més la màniga esquerra de la samarreta. És a dir, que pel segon concepte va oferir-ne 6, 3 menys dels que pagava Beko fins al curs passat. Segons fonts del Barça, l’entitat blaugrana va considerar l’oferta insuficient i va preferir esperar que n'arribi alguna de millor més endavant abans que hipotecar-se durant uns quants anys amb unes xifres de mercat de pandèmia. Tot plegat té lloc en un context en què el Barça ha inclòs 26 milions de pèrdues de deteriorament comercial en els 481 milions negatius amb què es va tancar el curs 2020-2021 i sobre el qual hi ha estudis, com el de la consultora Brand Finance, que sentencien que amb l’adeu de Messi el Barça deixarà de guanyar 77 milions en concepte d’ingressos comercials