BARÇA
Barça02/12/2013

El Barça, multat amb 3,6 milions d'euros per la durada del seu contracte amb Mediapro

La Comissió Nacional de la Competència sanciona també el Reial Madrid amb 3,9 milions

A.llimós / A.gutiérrez

BarcelonaLa Comissió Nacional de la Competència, la CNMC, ha sancionat el Barça amb 3,6 milions d'euros per la durada del seu contracte amb Mediapro. Segons l'òrgan regulador, el club català no podia signar un contracte de televisió més llarg de tres temporades, d'acord amb la resolució que va dictaminar l'abril de 2010 la CNMC. El Barça i Mediapro van firmar un nou acord el juny del 2010, just abans de les eleccions que va guanyar Sandro Rosell, i per una durada de 4 temporades. Aquest fet, segons la CNMC, constitueix una infracció molt greu i per això el Barça haurà de pagar 3,6 milions.

A més a més, han estat sancionats Mediapro amb 6,5 milions; el Reial Madrid, amb 3,9; el Sevilla, amb 900.000, i el Racing de Santander, amb 30.000. El 3 de maig del 2012 la CNMC ja va dictar una resolució en què va considerar que els quatre clubs i l'operador televisiu incomplien la normativa vigent. Es va obrir un expedient sancionador, que ha ratificat el Consell de la CNMC. El càlcul de la multa s'ha fet en funció dels contractes de televisió i el volum de negoci que té cadascuna de les entitats.

Cargando
No hay anuncios

El Barça ha fet públic on comunicat on anuncia que presentarà recurs contenciós-administratiu davant l’Audiència Nacional contra la resolució. El termini legal per presentar aquest recurs és de dos mesos. El comunicat recorda com "el contracte que ara dóna lloc a la sanció va ser signat per l’anterior Junta Directiva, en data 9 de juny del 2010, quatre dies abans de les eleccions a la presidència. Aquella decisió va ser qüestionada per algunes candidatures pel compromís que podria significar per a la Junta que resultaria escollida. (....) El recurs del FC Barcelona es basa en la consideració que la signatura de l’esmentat contracte es corresponia amb el que estableix en la Llei General de la Comunicació Audiovisual i, a més, el contracte de cessió de drets esmentat no ha afectat en la pràctica el mercat audiovisual". Abans de la presentació del recurs, el Club haurà de pagar la sanció o avalar el seu import, fet que tindrà un impacte econòmic en l’exercici d’aquesta temporada, sense perjudici que una resolució favorable en futures instàncies judicials impliqui la devolució del pagament realitzat

MediaPro també ha anunciat que recorrerà la llei i s'empara en el fet que segueix allò marcat per la Llei General de l'Audiovisual –posterior a la resolució de la CNC– i que estableix una durada de fins a quatre anys per als contractes d'adquisició de drets audiovisuals. La productora recorda que han aplicat el principi jurídic de considerar que una Llei General passa per davant d'un dictamen d'un ens regulador. "A més, quan es van firmar els contractes amb els clubs que han resultat en aquesta resolució de Competència no existia cap pronunciament que fes pensar que l'autoritat reguladora imposaria la seva resolució enfront d'allò previst a una Llei", explica MediaPro en un comunicat. La productor va recòrrer també davant el Suplrem la pròpia resolució de la CNC.