Barcelona

Cinc consells de mobilitat per anar a la reestrena del Camp Nou

L'Ajuntament de Barcelona blinda per als veïns alguns carrers de l'entorn de l'estadi i prohibeix aparcar motos a la vorera

21/11/2025

BarcelonaS'ha fet esperar, però la tornada del futbol al Camp Nou ja és aquí. El retorn també impactarà sobre els veïns de les Corts, que ja es preparen per tornar a conviure amb els dies de partit. Per intentar minimitzar les molèsties, aquest dijous l'Ajuntament de Barcelona els ha presentat les novetats amb què vol millorar els accessos a l'estadi. Un pla de mobilitat que inclou restriccions de trànsit i d'aparcament i que suposarà canvis també per als autocars que vagin al camp. El model començarà a assajar-se aquest dissabte i s'anirà polint a mesura que l'estadi vagi ampliant la seva capacitat. Aquestes són cinc claus per moure's pels voltants del Camp Nou a partir d'aquest dissabte.

Carrers restringits per a veïns

Des de dissabte, els dies de partit hi haurà carrers dels voltants del Camp Nou als quals només podran accedir els veïns. Es tracta del carrer Mejía Lequerica –que abans molts vehicles utilitzaven com a drecera per evitar la Gran Via de Carles III i la Travessera de les Corts– i dels entorns del carrer Felipe de Paz, al perímetre format per Travessera de les Corts, Gran Via de Carles III, avinguda Madrid i el carrer Riera Blanca, que sovint quedaven bloquejats per vehicles que buscaven aparcament.

Cargando
No hay anuncios

Durant aquesta temporada, el control d'accés el faran agents de la Guàrdia Urbana, però a partir de la pròxima temporada s'instal·laran càmeres en set punts de control: estaran al carril bus contra sentit de la Travessera de les Corts, al carrer Benavent amb Travessera, a Comte Güell amb Travessera, a Pintor Pahissa amb Riera Blanca, a Regent Mendieta amb Arizala, a Arizala amb Felipe de Paz i al carril bus contra sentit de l’avinguda Madrid. Els vehicles de no residents que accedeixin a aquests carrers seran multats.

Cargando
No hay anuncios

Prohibides les motos a la vorera

Un dels objectius del pla és afavorir la mobilitat a peu als voltants de l'estadi. Per això, les motos –que fins ara tenien molta presència en carrers com la Travessera de les Corts i la Gran Via de Carles III– tindran prohibit aparcar a la vorera en tot l'entorn de l'estadi. A canvi, l'Ajuntament habilitarà a l'àmbit de la Zona Universitària 3.000 places d'aparcament. D’aquestes, 1.000 són places permanents de motos que ja existeixen, mentre que 2.000 s'afegiran només els dies de partit de forma extraordinària, habilitant la possibilitat d'aparcar al solar adjacent al Parc de la Bederrida. Això obligarà els espectadors del gol sud a haver de caminar una mica més per arribar fins al seu seient.

Cargando
No hay anuncios

Canvi de lloc per als autocars

Una altra de les novetats afectarà els autocars que vagin a l'estadi. A partir d'ara hauran de desencotxar en el tram del carrer Martí Franquès, a tocar de l'avinguda Diagonal. Durant el partit hauran d'estacionar al solar que té el FC Barcelona on abans hi havia el Miniestadi. Després aniran a recollir els passatgers en un punt diferent d'on els hauran deixat: en un carril d'estacionament i un de circulació de Doctor Marañón en sentit pujada i en un de l'avinguda Diagonal en sentit Llobregat.

Cargando
No hay anuncios

Una parada de taxis

El pla de mobilitat també inclou el servei de taxis. Per evitar problemes a la Travessera de les Corts i que contribueixin a la congestió de l'entorn, l'Ajuntament ha concentrat aquests vehicles en un punt de parada de taxi al carrer Menéndez y Pelayo. El consistori defensa que aquest és un àmbit molt pròxim a l’Spotify Camp Nou i que tan sols requereix recorreguts de vianants curts i intuïtius, a més de permetre itineraris dels vehicles en totes direccions. Pel que fa als vehicles de persones amb mobilitat reduïda (PMR), tindran l’espai reservat al tram final del carrer Martí i Franquès, a més d’àmbits concrets a Arístides Maillol i Travessera de les Corts.

Cargando
No hay anuncios

Reforç del transport públic

L'aposta de l'Ajuntament és que la majoria de públic vagi al Camp Nou a peu o en transport públic. Per això es reforçarà l’oferta existent en dies de partit. Fins a les proximitats del Camp Nou hi arriben tres línies de metro –L3, L5 i L9S/L10S–, tres de tramvia –T1, T2 i T3– i deu línies d’autobusos urbans –7, 33, 67, 54, H6, H8, V1, V3, V5, D20; i els dies feiners, el 113 i 175–, a banda de les més de vint línies metropolitanes, interurbanes i exprés en direcció principalment cap a la resta de municipis del Barcelonès, el Baix Llobregat i el Garraf.

Cargando
No hay anuncios