Futbol

Jorge Mendes torna a apropar un vell conegut al Barça

João Cancelo vol sortir de l'Al-Hilal de l’Aràbia Saudita i tornar a vestir de blaugrana

João Cancelo
05/01/2026
2 min

BarcelonaEl Barça comença a moure fitxa en el mercat hivernal. João Cancelo estaria ben a prop de tornar al Barça en condició de cedit. Així, el lateral portuguès tornaria a Barcelona, on ja va jugar la temporada 2023-24 com a cedit pel Manchester City després de partir peres amb Pep Guardiola. El club, amb l'arribada de Hansi Flick, va decidir no fitxar-lo i quedar-se'l en propietat després de la seva cessió, i va posar rumb a l’Al-Hilal de l’Aràbia Saudita.

Hansi Flick va assegurar en la roda de premsa prèvia al derbi de dissabte la necessitat d’incorporar un jugador en defensa. Un fitxatge, però, que havia de “tenir sentit”. En el cas de Cancelo, que és una de les poques opcions amb possibilitats d'arribar aquest hivern al Barça, s'han de donar un seguit de condicionants, que les dues parts (jugador i Barça) donen per fetes. El primer, la voluntat del futbolista de vestir de blaugrana. Així ho ha manifestat el portuguès al seu agent, Jorge Mendes, acostumat a fer tractes amb Joan Laporta. De fet, la bona relació entre el superagent i el president del Barça ja va explicar l'arribada de Cancelo (i també de João Félix) l'últim dia del mercat estival del 2023. Van ser operacions més dirigides pel mateix president que no pas per l'entrenador de llavors, Xavi Hernández.

La segona condició és que Cancelo accepti una copiosa rebaixa del seu salari. A l'Al-Hilal cobra una xifra superior als 10 milions nets, un sou inassumible per al Barça, que continua excedit en el fair play salarial. I la tercera condició està estrictament relacionada amb la segona. A banda d'una rebaixa notable dels seus emoluments –que el futbolista portuguès estaria disposat a acceptar–, el Barça ha de notificar a la Lliga la baixa de llarga durada (quatre mesos) d'Andreas Christensen. El límit s'acaba el 9 de gener, que és el termini que té el club per enviar un informe mèdic a la patronal del futbol per fer servir el 80% de l'espai salarial del futbolista danès. És un remei dins de la norma per facilitar la vida als clubs de futbol amb el fair play excedit, que és on viu l'entitat culer des del 2021 i on viurà quan es tanqui el mercat a finals de gener si no hi ha cap operació extraordinària. El Barça activarà aquesta via, així Cancelo podrà ser inscrit "sense generar cap impacte" en el límit salarial, segons les fonts consultades.

Cancelo vol jugar al Barça

Cancelo mai ha amagat la seva estima cap al club blaugrana, on de la mà de Xavi Hernández va jugar 42 partits (38 dels quals com a titular) amb quatre gols i cinc assistències. El futbolista portuguès destaca per les seves virtuts ofensives, tot i que necessitaria un temps de readaptació al ritme competitiu del futbol europeu després d'una temporada i mitja jugant a l'Aràbia Saudita. Tot i que no era la seva primera opció, Hansi Flick no es posa de cul a l'arribada de Cancelo i ha donat el vistiplau a la direcció esportiva. Les dues parts donen per fet l'acord. Cancelo, que vol abandonar el futbol saudita, també havia considerat un possible retorn a l'Inter de Milà –que oferia un millor salari al futbolista–, tot i que la seva prioritat és el Barça.

stats