22/07/2022

El millor fitxatge de Laporta

2 min
Laporta ho torna a fer a Las Vegas

Poc abans que comencés la cursa electoral al Barça, Joan Laporta va tenir la pensada de fer una gran lona promocional i va encarregar a Lluís Carrasco, el seu cap de campanya, que busqués la millor ubicació possible. Després de donar-hi algunes voltes, va trobar una ubicació ideal al costat d'un "santuari". "La Sagrada Família?", va preguntar Laporta. "No, el Bernabéu!"

Lluís Carrasco encara riu quan recorda la cara de sorpresa que va fer Laporta. On qualsevol s'hagués fet enrere, l'aleshores expresident i precandidat va decidir tirar endavant. Fins i tot va esmenar la frase inicial –havia de ser "Un gran equipo necesita el millor rival"– per "Ganas de volver a veros". L'èxit d'aquella campanya, que va costar 75.000 euros, va ser indiscutible. Avui encara se'n parla. De fet, va ser el preludi de l'anunci del Barça a Miami, dissenyat novament per Lluís Carrasco i que servia de promoció doble: per al Barça-Madrid de diumenge a la matinada i per rellançar la marca d'un Barça que aspirarà novament a tots els títols.

A aquest publicista no li agrada atribuir-se tots els mèrits i segurament em voldrà picar el crostó per no haver mencionat fins ara la feina que ha fet l'equip de màrqueting i l'àrea digital del club en aquesta "lona 2.0", tal com ell la defineix. Però és que tot surt del seu cap. Un dia, parlant amb Jordi González, membre de la comissió esportiva blaugrana, va saber que el Barça s'allotjava a l'hotel Palms de Las Vegas. I Carrasco, com a bon publicista, sabia que aquest hotel té un dels murs lumínics més grans del món. La bombeta ja estava encesa –i mai més ben dit–. Es tractava de representar globalment el club: jugadors, staff i president. Va traslladar la idea a Laporta, el president la va validar i Xavi també hi va donar el vistiplau des del primer moment.

Lluís Carrasco, nebot de Raimon Carrasco, president del Barça al final de la dècada dels 70, compleix dos requisits indispensables per al moment actual. D'entrada, que és més culer que el pal de la bandera. I, de l'altra, que ha sabut captar la manera de fer i d'actuar de Laporta. No n'hi ha prou fent les coses bé. Cal trobar el moment just, el lloc ideal i el to precís. Un missatge en positiu que fa apujar l'autoestima del barcelonisme i treu una mica de polleguera els rivals. De fet, assegura, van arribar a descartar alguns eslògans "encara més esbojarrats".

L'encert de Laporta en el fitxatge de Lluís Carrasco és inqüestionable.