Futbol - Lliga de Campions

La missió impossible amb Lamine Yamal: "L'últim que et queda és resar"

L'Inter de Milà prepara un marcatge intensiu a l'extrem blaugrana, la principal esperança del conjunt de Hansi Flick

Lamine Yamal celebra el tercer gol del Barça a l’anada de semifinals de la Champions contra l’Inter, a l’estadi Olímpic.
05/05/2025
4 min

Enviat especial a Milà"Aturar-lo és dificilíssim. Haurem d'intentar que no li arribi la pilota, però això en el futbol d'avui en dia és impossible. N'haurem d'estar pendents de manera especial i redoblarem esforços per marcar-lo. Als 17 anys és un jugador molt perillós. Ho vam veure ja a l'anada. El que més em va impressionar d'ell és la velocitat amb què pensa. Quan rep la pilota, ja sap què farà en l'acció següent. Quan l'equip té problemes, li donen totes les pilotes a ell. N'haurem d'estar molt pendents", deia Simone Inzaghi, l'entrenador de l'Inter, a poc més de 24 hores per a la tornada de les semifinals de la Lliga de Campions al Giusseppe Meazza (21 h, Movistar Liga de Campeones). Poc abans d'aquestes declaracions, Lamine Yamal arribava a Milà i baixava de l'avió amb un xupa-xup a la boca i amb posat despreocupat. El mateix que ensenya damunt la gespa. "Tenir jugadors tan joves és com una festa, són més despreocupats i et treuen pressió", bromejava el blaugrana Dani Olmo en la prèvia.

Bona part de les opcions del Barça passen per la inspiració d'un Lamine Yamal que ja va ser decisiu en l'anada carregant-se l'equip a l'esquena després d'encaixar dos gols en només vint minuts. L'extrem de Rocafonda va ser decisiu per activar un atac que, a Milà, recupera Robert Lewandowski per a la causa. El polonès, que es va lesionar muscularment a la cuixa esquerra contra el Celta fa tres setmanes, vol sortir a jugar, però la decisió final la prendrà Hansi Flick avui mateix. Balde, en canvi, ni tan sols ha entrat en la convocatòria. Gerard és qui té més opcions de sortir d'inici. Per l'Inter, Inzaghi no va voler revelar l'estat físic de Lautaro, que segurament forçarà per jugar les semifinals.

La prèvia del partidàs d'aquesta nit l'ha centrat Lamine Yamal i com aturar-lo. "Sabem el jugador que és. No em sorprèn el que està fent, ja li he vist fer molt bons partits, tant amb el Barça com a l'Eurocopa amb la selecció espanyola", va dir Olmo. Per la seva part, Inzaghi se'n va desfer en elogis i prepara, de nou, un marcatge doble per a l'extrem blaugrana, que ja va demostrar que podia desactivar tot sol un dels conjunts més ordenats d'Europa. Inazghi, a més, comptarà amb un aliat al VAR: el neerlandès Pol van Boekel, que amb les seves decisions ja va perjudicar els interessos blaugranes durant la fase de grups de la Champions 2022-23 en els partits contra l'Inter i el Bayern. Per a Inzaghi, neutralitzar Lamine Yamal és la seva principal obsessió. "Si li fan un marcatge doble vol dir que nosaltres tindrem un jugador alliberat, oi? –deia Olmo, murri, en la prèvia– Facin el que facin nosaltres tenim molt clar el nostre pla".

"L'últim que et queda és resar"

Joan Capdevila, exfutbolista d'equips com l'Espanyol, el Deportivo, el Vila-real i l'Atlètic de Madrid, en què jugava de lateral esquerra, apunta a l'ARA que contra un extrem d'aquestes característiques s'ha d'intentar "sobretot, no entrar-lo de cop, perquè saps que moltes vegades et superarà. Estar-hi al damunt i intentar que rebi la pilota d'esquena a porteria". I, afegeix, fent broma: "L'últim que et queda és resar". Capdevila, amb més de 600 partits com a professional, sap bé del que parla, perquè es va haver d'enfrontar a extrems de la talla d'Arjen Robben o Gareth Bale.

Alberto de la Bella, que se les va haver de veure amb extrems com Cristiano Ronaldo i també amb una dilatada experiència a Primera Divisió, sobretot amb la Reial Societat, apunta al treball previ que els defensors han de fer. "S'ha d’intentar recopilar tanta informació com es pugui: en quins moments acostuma a decidir que retalla cap a dins, cap a fora... És un treball que es pot fer amb els analistes, però igualment Lamine Yamal és un futbolista que et pot sortir pels dos perfils...". Aquesta és una de les grans virtuts de l'atacant blaugrana, "a diferència d'extrems que se sap que si juguen a la banda de la seva cama més hàbil, el més normal serà que se'n vagin cap a fora o, si ho fan a cama canviada, que sovint buscaran més la diagonal cap a la porteria". De la Bella, a banda d'encendre un ciri i resar, ho sintetitza clarament: "Veure molts vídeos previs dels seus partits, mentalitzar-se i estar encertat".

Per a Capdevila, campió del món amb la selecció espanyola, és més difícil defensar un extrem com Lamine Yamal que t'encara una vegada i una altra que no pas un altre extrem que és més insistent en desmarcar-se a l'espai perquè "hi ha més opcions que puguin arribar les ajudes". De la Bella, que està estudiant psicologia i s'està formant com a mentor esportiu, afegeix que "les dues situacions són complexes" i recorda com Pedro, al Barça de Guardiola, picava constantment a l'esquena generant espai per les pujades de Dani Alves: "Era complicat perquè havies d'estar pendent de la pilota, del jugador i de no trencar la línia del fora de joc". Dit això, coincideix amb Capdevila que és més complicat defensar un extrem que t'encara i et busca les pessigolles tota l'estona i destaca la importància de les ajudes per cobrir futbolistes com Lamine Yamal: "És impossible cobrir un jugador com Lamine Yamal sense l'ajuda dels teus companys". Canviar el rumb del Barça depèn d'un superguerrer de només disset anys.

stats