Felicitat completa per a Hamilton
Aconsegueix un Grand Chelem a Silverstone i queda a un punt de Rosberg
BarcelonaTriomf incontestable de Lewis Hamilton a Silverstone, líder des de la primera fins a l’última volta, sense cedir mai la primera posició, sortint des de la pole i aconseguint la volta ràpida. És a dir, un Grand Chelem, el tercer de la seva carrera. Un resultat que li permet guanyar per quarta vegada al Gran Premi de la Gran Bretanya, igualar els quatre triomfs de Nigel Mansell i retallar distàncies al Mundial.
Una victòria, doncs, rodona per a un pilot que ha fet un cap de setmana impecable. Va ser el més ràpid en tots els entrenaments i no va perdre el nord en els primers compassos de la cursa, quan l’asfalt estava totalment mullat, i fins i tot va salvar una sortida de pista que li hauria pogut suposar l’abandó. Hamilton va guanyar i ja és a només un punt del seu company Nico Rosberg.
Rosberg, sancionat amb 10 segons
I és que a l’alemany, que havia creuat la línia de meta en segona posició, va ser penalitzat pels comissaris amb deu segons i va acabar caient fins al tercer lloc. El motiu, haver rebut ordres il·legals dels seus enginyers a través de la ràdio, una maniobra que està prohibida des d’aquesta temporada. Per tant, el segon lloc va ser finalment per al jove Max Verstappen (tercer a la cursa).
Els equips estaven pendents de si plouria. I ho va fer, just abans del Gran Premi. L’aiguat va fer que l’asfalt quedés completament xop i els comissaris van optar per fer una sortida de seguretat, darrere del safety. Hamilton, primer, va poder mantenir el ritme i les distàncies, afavorit perquè Rosberg i Verstappen van començar una lluita entre ells per la segona posició. Ja a la volta setze, amb l’asfalt força més sec, es van veure els primers slicks.
De tota manera encara hi havia un parell de punts crítics. El primer, fora de la traçada i que dificultava els avançaments, ja que en el moment en què els pilots deixaven la línia -la franja d’asfalt que s’havia eixugat- per superar un rival, tocaven la part molla i perdien adherència. L’altre, al final de la recta de meta, al revolt d’Abbey, que va costar més d’eixugar-se i va provocar les sortides de pista d’homes com Vettel, Alonso, Verstappen, Räikkönen, Sainz i Hamilton. La cursa va ser entretinguda, amb batalles a la zona mitjana.
A falta de quinze voltes semblava que el podi ja estava sentenciat, amb Hamilton, Rosberg i Verstappen a les tres primeres posicions. Llavors, però, van arribar els problemes de l’alemany amb la caixa de canvis i la petició d’auxili als enginyers, que li van dir què havia de fer. En realitat, van ser dues consignes: la primera, els paràmetres que havia de tocar al volant; i la segona, que passés directament de la marxa sis a la vuit. Malgrat els problemes, o arran de les solucions, Rosberg va creuar la línia de meta en segona posició, però la FIA no va acceptar la trampa. Després de deliberar durant dues hores i mitja va decidir castigar-lo. I, de retruc, ajustar encara més el Mundial.