Futbol

Escàndol al futbol: el Marroc, campió de l'Àfrica dos mesos després de perdre la final

Un tribunal deixa el Senegal, que es queixava dels arbitratges rebuts, sense la copa que va guanyar

17/03/2026

BarcelonaEscàndol al futbol africà. La Junta d'Apel·lació de la Confederació Africana de Futbol (CAF) ha decretat avui que el campió de la darrera Copa de Nacions africana ja no és el Senegal. El Marroc, equip que va perdre la final del torneig, és ara el nou campió. La Junta ha donat per perduda al Senegal la final de la Copa, que havia guanyat per 0-1 a la pròrroga, en considerar que l'equip havia abandonat el partit i per tant, el perd als despatxos per 0-3.

Cargando
No hay anuncios

La final va ser molt polèmica ja que després de dies en què alguns equips denunciaven arbitratges favorables al Marroc, el país organitzador del torneig, l'àrbitre no va validar un gol dels senegalesos per falta prèvia en el minut 89 i just després, si va xiular un penal molt dubtós en el darrer minut a favor del Marroc. El congolès Jean-Jacques Ngambo Ndala va veure com a punible un incident del joc entre El Hadji Diouf i Brahim Díaz, qui va caure. Els senegalesos, indignants, van abandonar el terreny de joc i després de més de 25 minuts de baralles i debats, van acceptar tornar a la gespa. Brahim, el jugador del Madrid, podia donar el títol als marroquins si marcava, però va enviar la pilota a les mans d'Édouard Mendy, el porter senegalès. A la pròrroga, Pape Gueye va fer el gol del triomf dels senegalesos, qui van poder celebrar el triomf en un partit molt calent on els jugadors suplents senegalesos van rebre l'impacte d'objectes. A més, es va fer viral a les xarxes les imatges on recollidors de pilotes i aficionats locals intentaven robar la tovallola que el porter senegalès feia servir per tenir els guants secs.

Cargando
No hay anuncios

La Reial Federació Marroquina de Futbol ha fet un comunicat on afirma que el seu "plantejament mai no ha tingut per objecte qüestionar el rendiment esportiu dels equips participants en aquesta competició, sinó únicament sol·licitar l'aplicació del reglament de la competició. La Federació reafirma el seu compromís amb el respecte de les normes, la claredat del marc competitiu i la preservació de l'estabilitat a les competicions africanes. Així mateix, vol felicitar totes les nacions que han participat en aquesta edició de la CAN, que ha suposat un moment important per al futbol africà". El Marroc serà un dels tres organitzadors del Mundial del 2030 juntament amb Espanya i el Portugal.

Cargando
No hay anuncios

El tribunal de la CAF afirma que aquells minuts en què els senegalesos van abandonar el terreny de joc s'han de considerar com si haguessin abandonat el matx, perdent-lo per 3-0. El Senegal ja ha anunciat que presentarà un recurs al Tribunal de justícia esportiva. La Selecció del Senegal va incomplir els articles 82 i 84 del Reglament de la Copa d'Àfrica. El primer afirma que "si un equip es nega a jugar o abandona el camp abans del final del partit sense l´autorització de l´àrbitre, es considerarà perdedor". El tribunal també ratifica sancions econòmiques contra la federació marroquina per errades en la organització i problemes amb el VAR.

Alguns jugadors senegalesos han reaccionat a les xarxes socials amb missatges on recorden que ells van guanyar sobre la gespa el torneig, recuperant imatges del seu retorn a Dakar amb el trofeu. La Federació local defensa que la copa és seva i lluitarà als tribunals perquè així sigui reconegut.

Cargando
No hay anuncios