Esports

Qatar diu que la reforma per millorar les condicions laborals dels treballadors es posarà en marxa l'any que ve

El ministeri qatarià d'Afers Laborals està estudiant una nova llei de patrocini

Efe
16/11/2014

DohaQatar ha assegurat aquest diumenge que la reforma per millorar les condicions dels treballadors al país, especialment les dels immigrants, entrarà en vigor el 2015, després de les crítiques rebudes pels seus lents avenços en aquesta matèria.

En un comunicat, el ministeri qatarià d'Afers Laborals ha assenyalat que està estudiant una nova llei de patrocini, "que reemplaçarà el sistema de 'kafala' i que s'anunciarà l'any que ve". El 'kafala' permet als ocupadors confiscar els passaports dels seus treballadors, impedint que els immigrants canviïn d'ocupació o surtin del país sense el seu permís.

Cargando
No hay anuncios

"Alguns han suggerit que Qatar ha fet pocs progressos en les reformes laborals en els últims mesos. Això no és cert. Tenim una nova legislació sobre la taula i plans concrets per aplicar les lleis existents i futures amb major eficàcia", segons el Ministeri, que va dir estar treballant en lleis que protegeixin també als empleats domèstics.

El Govern de Qatar ja va anunciar el maig passat una sèrie de reformes del sistema i una nova llei laboral amb la qual es millorarien els drets dels treballadors.