Esports 28/10/2013

Marc Márquez: a València, o tot o res

El pilot de Cervera en té prou sent quart en l'última cursa del Mundial per convertir-se en el campió de MotoGP

Nuria García
3 min

BarcelonaDesprés de set anys, el títol de MotoGP tornarà a decidir-se en l'última cursa del campionat. Marc Márquez i Jorge Lorenzo arriben a València, l'última cita de la temporada, amb opcions de coronar-se. L'un defensa el títol que va aconseguir l'any passat i l'altre la vol fer grossa l'any del seu debut a la categoria reina. Lorenzo sap que necessita arriscar; Márquez, que ha de pensar, que ha de fer una cursa intel·ligent. Només li cal ser quart per aconseguir el seu primer títol de MotoGP després dels que ja va aconseguir de 125 cc i de Moto2. Lorenzo, per optar a revalidar el títol, haurà de fer tot el que pugui per guanyar i esperar que el de Cervera no tingui el seu dia.

Però Marc Márquez aprèn de pressa i ara ja sap pensar sobre la moto i no cometre bogeries. Ell sempre vol guanyar, però ara ja intueix on és el seu límit, quina línia no ha de traspassar si no vol acabar rodolant per terra. Ahir ho va tornar a demostrar. Va haver de sortir a pista infiltrat per la caiguda que va patir durant l'última sessió d'entrenaments lliures, però quan va veure que la Yamaha de Lorenzo s'escapava, que seguir el mallorquí comportava un alt risc i que Dani Pedrosa, que era tercer -i, per tant, es quedava sense opcions de lluitar pel campionat-, no aconseguia mantenir el seu ritme, va dir prou. "Gairebé surto de la pista en dues ocasions i, després, he estat a punt de caure. Llavors m'he dit: toca ser segon, València serà una altra cursa", reconeixia.

Lorenzo, per la seva banda, ha recuperat opcions en les últimes dues curses (ha retallat 30 punts respecte a Márquez en una setmana) i afronta la cita valenciana sense res a perdre. Ahir l'estratègia -diferent de la resta de pilots- li va sortir rodona. Va apostar pel pneumàtic més tou de tots, amb el risc de veure's afectat per la degradació a les últimes voltes. I quan els semàfors es van apagar, va sortir disparat. A la pissarra li marcaven que Márquez s'acostava, però ell, a la pista, no es girava. No li feia falta. Ell sabia que havia de centrar-se a guanyar per mantenir la incertesa fins a l'última cursa. Només es va girar un cop, i va ser després que va perdre una mica de temps per superar un pilot doblat, que li va fer una mica la guitza. "Arribar amb opcions a València és un regal que hem rebut per l'errada del Marc a Austràlia. És millor estar a 13 punts que no tenir opcions de cara a l'última cursa", va destacar Lorenzo, que d'altra banda va assegurar que si Márquez guanyava el títol seria "totalment merescut".

València, doncs, decidirà el campió de la categoria reina. Però Lorenzo i Márquez no viuran res nou. Tots dos ja saben què és jugar-se un títol a l'última cursa i sortir-ne victoriosos: el mallorquí, l'any 2006, arribava a Xest amb 13 punts d'avantatge sobre Andrea Dovizioso i no li va fer falta pujar al podi per celebrar el campionat (va acabar quart, i l'italià, setè); el de Cervera, fa tres anys, quan va lluitar fins a l'última cursa amb Nico Terol per adjudicar-se el seu primer Mundial, el de la categoria petita. "En quinze dies estarà en joc un títol que és més important que una cursa. El Jorge i el Dani tenen molta més experiència i per a mi és un honor poder lluitar amb el Jorge en el meu primer any", deia el debutant, que espera que, aquest cop sí, pugui tenir un cap de setmana tranquil.

2006: l'últim títol a València

L'últim Mundial de MotoGP que va decidir-se en l'última cursa de la temporada va ser el de l'any 2006. A València, arribaven amb opcions de coronar-se Valentino Rossi i Nicky Hayden. L'italià arribava a Xest líder amb vuit punts d'avantatge sobre el nord-americà, però va perdre les opcions de sumar un nou títol quan va caure en un revolt. Va poder-se reincorporar a la cursa i va intentar remuntar posicions, però Hayden, instal·lat còmodament en la tercera posició, sabia que no necessitava forçar per celebrar el seu primer i únic títol al Mundial de motociclisme.

stats