Moda

Isabel Toledo, modista de Michelle Obama, tancarà el 080 Barcelona Fashion

També tornen a la passarel·la les dissenyadores Sita Murt i Txell Miras

Mireia Nadal Pago
15/01/2014

BarcelonaAquest dimecres al matí, a la Fàbrica Moritz de Barcelona, s'ha dut a terme la roda de premsa del 080 Barcelona Fashion, que se celebrarà la setmana del 27 de gener al Born Centre Cultural. Miquel Rodríguez, gerent del Consorci de Comerç, Artesania i Moda de Catalunya (CCMA) ha detallat els horaris, els dissenyadors i les firmes que hi participaran, les novetats d'enguany i els objectius d'aquest esdeveniment que "està al servei de les empreses de creació del país" i que té la intenció de "captar i copsar les necessitats del teixit productiu del país aportant la màxima força empresarial, comunicativa i de projecció internacional".

La novetat més destacada per Rodríguez, desvetllada durant la roda de premsa, ha sigut el fet que la dissenyadora Isabel Toledo, modista de Michelle Obama, d'origen cubà i que arribarà a Barcelona directament des del seu lloc de residència a Nova York, presentarà, en primícia –mai ha tingut una aparició en cap passarel·la mundial–, una cinquantena dels seus 'looks'. Toledo i el seu marit Rubén són coneguts als Estats Units per ser els dissenyadors preferits de la primera dama, Michelle Obama. L'esposa del president nord-americà escull els dissenys d'Isabel Toledo en la majoria dels seus actes públics, però va ser a la presa de possessió del president, quan el seu nom va passar de ser un secret ben guardat entre els coneixedors de la moda a ser un nom conegut internacionalment. En aquella ocasió, Michelle Obama va triar un conjunt de vestit i abric en randes grogues. Els Toledo també seran els encarregats d'impartir la 'master class' adreçada als estudiants de disseny i moda.

Cargando
No hay anuncios

Un altre dels punts més rellevants és el retorn de dissenyadors catalans que havien marxat a desfilar fora de la ciutat i, per tant, no havien estat presents en les darreres edicions del 080 Barcelona Fashion. Sita Murt, Txell Miras, Lebor Gabala, Georgina Vendrell i Manuel Cruzcastillo són els dissenyadors que aposten, altre cop, per Barcelona. Juntament a ells, la resta de dissenyadors i marques comercials tindran l'ocasió de presentar les seves col·leccions al llarg dels 156 metres de passarel·la instal·lats a les entranyes del Born Centre Cultural de la mà dels millors models nacionals i internacionals. De moment no han desvetllat cap nom, tot i que auguren la presència de grans 'tops' del món del modelatge.

Al marge de les passarel·les i simultàniament, es durà a terme la segona edició de la Barcelona Fashion Summit, jornada que reunirà els protagonistes del sector que tractaran, mitjançant ponències i debats, els temes clau de l'actualitat del negoci de la moda. Com també el The Cluster's Day, organitzat per l'Associació Catalana del Tèxtil i la Moda, que realitzaran una sessió de 'networking' per a les empreses catalanes associades. I una altra cita especial, i de projecció internacional i econòmica, és una trobada amb una quinzena d'empreses russes "que tenen ganes de conèixer i comprar el producte dels dissenyadors catalans", segons Miquel Rodríguez.

Cargando
No hay anuncios

El gerent de la CCMA, Miquel Rodríguez, ha volgut constatar que "el 080 Barcelona Fashion és un producte que uneix els eixos de la formació, la producció, la creació i la internacionalització, i és diferent de la resta de passarel·les i en cap cas esdevindrà comercial".