Conversa amb…

Les dues noies de Barcelona que sedueixen Karol G i Ester Expósito

Després d'un viatge inspiracional, Laia Triquell i Marina Gaspar van tirar endavant la marca de roba Susmie's

BarcelonaHavia de ser un viatge d'estiu de dues amigues després d'acabar el curs. Però les setmanes al Nepal amb les aromes, els colors i la seva gent –i, en concret, la Susmita–, va acabar canviant el rumb professional de la Marina Gaspar i la Laia Triquell. En tornar a Barcelona, les dues joves van decidir que l'essència nepalesa i de la Susmita, una nena que les havia captivat per la seva genuïnitat i somriure, també tenien lloc a la indústria de la moda, que llavors es trobava en plena efervescència de l'anomenada tendència quiet luxury.

En plena saturació de la moda femenina i amb uns estàndards estètics que poc tenien a veure amb l'explosió de color, Gaspar i Triquell van donar llum a Susmie's, una marca d'accessoris, roba i complements per a gent amb ganes de passar-ho bé a l'hora de vestir-se. "Ens costa pensar què aporta Susmie's perquè, la veritat, per a nosaltres ha estat simplement una cosa genuïna", comencen explicant les dues fundadores de la marca al despatx que tenen a l'avinguda Diagonal. "Ens hi acabem de traslladar", es disculpen mentre em donen la benvinguda, una mostra més de la consolidació de la seva proposta estètica i empresarial.

Cargando
No hay anuncios

No es mosseguen la llengua a l'hora d'assenyalar que una de les claus del seu èxit ha estat la comunicació: espontània, directa i sense filtres, amb una comunitat de més de 380.000 seguidors a Instagram. "Per a nosaltres, el més important mai ha estat el producte, sinó com comunicar-lo i les ganes de crear una comunitat al darrere", asseveren amb fermesa. La recepta els ha funcionat: "Amb el temps hem vist que l'espontaneïtat real és el que més ens ha acabat diferenciant". Fins al punt d'assegurar que "de vegades, el que triomfa més és una foto al mirall feta amb el mòbil", més que una campanya amb un cost elevat.

Cargando
No hay anuncios

Aquesta mateixa espontaneïtat es va fer visible quan els vaig preguntar per una de les col·laboracions estrella: la cantant colombiana Karol G. "Vam crear un correu per a aquest tipus de col·laboracions, un correu que va quedar completament oblidat", expliquen amb un somriure sota el nas. "Així que no vam veure que l’estilista de Karol G havia estat intentant contactar amb nosaltres. De cop, va aparèixer a Amsterdam en un pop-up i gairebé ens cau la cara de vergonya quan ens va dir que no li havíem contestat!" Per compensar el descuit, van enviar "el paquet més gros del món" i, pel que sembla, ha funcionat, ja que la comunicació amb l'equip de l'estilista de la cantant ha estat recurrent. També ho han estat els correus d'altres estrelles contactant amb elles per les seves creacions, com ara Ester Expósito.

Per arribar fins aquí, asseguren que s'han hagut d'envoltar d'un equip que han anat ampliant per assumir la dimensió que ha pres Susmie's. El triomf empresarial també ha suposat un canvi de dinàmica entre Gaspar i Triquell, que pràcticament cada dia es veuen a l'oficina. Però malgrat els reptes que suposa traslladar una relació d'amistat al món laboral, cap de les dues ho veu com un entrebanc per a la seva amistat. "Ja érem amigues diferents, no som d'anar a fer una cervesa, sinó de passar hores i hores juntes fent qualsevol cosa, fins i tot estant en silenci", asseveren, assimilant el seu vincle amb el de dues germanes. Al final ho tenen clar: "Susmie's només ha fet que ens coneguem d’una manera més maca i profunda".