Per què torna el banyador?

A més de ser una peça de roba còmoda, el banyador pot ser tant o més sensual que el biquini

Laura Santiago
03/08/2016

BarcelonaQualsevol que hagi anat de botigues buscant roba de bany per a l’estiu, deu haver notat que l’oferta de banyadors per a dones s’ha multiplicat. El fet és que han deixat de ser una peça destinada a dones grans o amb complexos, per entrar al pòdium de les tendències. Segons explica el gegant de la distribució online Amazon, la venda de banyadors a través de la seva web ha crescut en l’últim any un 45%. Però és només una qüestió de moda?

Entre els molts motius de l’auge dels banyadors, l’editor de continguts de l’empresa de coolhuntersThe Hunter Projects, Maurici Figuera, apunta a la reivindicació “d’alliberar el cos o recuperar estils que deixin enrere els excessos dels últims anys”. Apostar pel banyador pot suposar una actitud de rebuig a la temuda operació biquini, i a la pressió social que pateixen les dones per estar perfectes a l’hora de mostrar el seu cos a l’estiu.

Cargando
No hay anuncios

“Indubtablement hi ha una tendència a cuidar-se, amb un benestar més holístic. I la comoditat a l’hora de vestir troba aquí el seu espai”, apunta Figuera. La idea de la comoditat com un fet en auge es demostra en l’explosió de peces com els pantalons amples, abans també reservats a les dones grans, que ara omplen els penjadors de botigues com Zara i H&M amb mil i un estampats. O la roba interior de cotó i colors pàl·lids, de marques com la catalana The Nude Label, de Mataró, i la francesa Baserange, que pugen a la mateixa velocitat que cauen les vendes de tangues.

De comoditat en parla també la dissenyadora i directora creativa de la firma Andrés Sardá, Nuria Sardá, que ha constatat un augment en la demanda de banyadors i ha ampliat la seva oferta amb una peça més per cada una de les sèries. “Per a nosaltres, el banyador sempre ha sigut una peça clau a l’armari de les dones. Permet jugar més amb l’espectacularitat de la línia i amb el que es vol mostrar i ocultar”. A més, Sardá assegura que com a peça de roba dóna molt de joc a l’hora de combinar estils: “És perfecte com a top per sortir de nit o per als moments de platja o vaixell en els quals una es vol sentir més segura”.

Cargando
No hay anuncios

Cristina Font, una lleidatana que viu a Barcelona, es declara abonada al banyador, sobretot al principi de l’estiu, i agraeix que ara hi hagi molta més oferta a l’hora de triar. “M’agrada perquè és molt més estètic -assegura-. El meu hit és un banyador de la marca American Apparel de fa cinc anys, que està com el primer dia”. Font combina sovint aquesta peça de bany amb roba de carrer: “M’agrada especialment amb una faldilla o uns pantalons curts, és un look molt festivaler!”

El bronzejat no està de moda

Cargando
No hay anuncios

Un dels motius que moltes dones esgrimeixen en contra d’aquesta peça de roba és que deixa marques a la pell després de prendre el sol i el bronzejat queda desigual. Però la moda en aquest sentit també canvia. Com assenyala Figuera, “el color de pell ideal canvia per temporades, tot i que, com passa amb la moda, no tothom s’hi apunta”. Encara que segueix havent-hi molta gent “obsessionada” a posar-se morena, “des del punt de vista de la moda es porten les pells pàl·lides”.

No es tracta només d’una qüestió estètica. La presa de consciència dels riscos que l’exposició al sol suposa per a la pell és un altre dels motius que poden fer apostar pel banyador. Quan posar-se morè deixa de ser un dels objectius d’anar a la platja, la quantitat de pell que tapa la roba ja no és tan important. Compten altres coses.

Cargando
No hay anuncios

També són sensuals

Encara que el banyador sigui un aliat perfecte en termes de comoditat -no t’has de preocupar per si una onada et fa moure el biquini-, no significa que renunciï a la sensualitat. De fet, entre les tendències de banyadors d’aquesta temporada s’imposen models igual d’arriscats o més que qualsevol biquini. Així ho remarca Figuera, que exposa que, “encara que un banyador clàssic pugui ser una opció molt viable per a una dona que no vulgui sentir-se exposada, també tornen els banyadors dels anys 90, com els que lluïa Pamela Anderson a la sèrie Los vigilantes de la playa”.

Cargando
No hay anuncios

Sí, el banyador de patró alt torna, i com més engonal queda al descobert, millor. A aquesta moda dels anys 90 s’hi han apuntat també moltes famoses, com ara Beyoncé, Irina Shayk, Kim Kardashian i Selena Gomez, i cada vegada més marques, com Asos, Urban Outfitters, Minimale Animale, Princess Polly i American Apparel, aposten per modelar aquest tipus de peces. Però, tot i que aquesta tendència sembla limitar-se a un reduït cercle d’ influencers d’internet, totes les firmes aposten per la sensualitat que permet el banyador. “A Agüita Swimwear ens sentim molt identificats amb la idea que un banyador pot ser molt més sensual que un biquini”, exposa Patricia Lodos, dissenyadora d’aquesta marca de roba de bany feta a Barcelona. Lodos explica que els banyadors sempre han suposat el 70% de les seves col·leccions, però que han notat un gran increment de vendes especialment des que són actius a les xarxes socials. “Sempre hem apostat per la bellesa i l’elegància que comporta portar un banyador de cos sencer”. Els seus dissenys aposten per la doble licra i les corbes, amb patrons estudiats perquè afavoreixin i siguin còmodes. “Els banyadors de tall sensual, molt elegants, amb esquenes d’escàndol i colors molt vius, sempre han sigut el nostre producte estrella”, diu Lodos.

Pel que fa a la moda de bany feta a Barcelona, a més de l’oferta d’Agüita Swimwear, hi ha moltes altres opcions entre les quals podem trobar el nostre biquini ideal. En són exemples la botiga Janina, de llenceria i moda de bany, que fan banyadors a mida, o els que venen marques com ara AllSisters, Jää by Lula, Mi&Co i Grain Supply Co.