mestres

Chromecamp. Els alumnes fan de profes dels profes

L’experiència en què es comparteix coneixement convertint els alumnes en protagonistes

Enric Prats: “L’escola no importa”

Doctor en pedagogia per la Universitat de Barcelona i autor de ‘L’escola importa’

L’ofici d’educar, el més preuat del món

Els mestres M. Rosa Espot i Jaime Nubiola han escrit a quatre mans el llibre ‘Alma de profesor’, on debaten sobre la figura i els reptes de la professió

Les profes també se’n van d’Erasmus

Anar-se’n fora per formar-se no és exclusiu dels alumnes. Coneixem l’experiència d’un grup de mestres de l’Escola Benaula de Caldes de Malavella que han participat en un Erasmus per a docents

Projectes educatius de centre: un destí, mil camins

Cada escola té un univers propi. Es fixa els seus propis valors, prioritats, tècniques, regles i reptes. Una identitat que es dibuixa a través del seu projecte educatiu. Però ¿com s’arriba a definir aquest projecte?

Escola i família s’entenen?

La confiança mútua és imprescindible per generar complicitat entre famílies i escola, que comparteixen el mateix objectiu. Perquè hi hagi confiança hi ha d’haver comprensió i respecte tant de pares cap a mestres com a la inversa. És fàcil aconseguir-ho?

Escoles del CEPEPC

¿Els assistents virtuals seran els nous professors particulars?

El control parental és essencial per evitar que els infants tinguin dependència dels aparells

Eines i estratègies de gestió emocional per a docents i educadors

La Fundació SER.GI i la UdG promouen el curs 'Estratègies de gestió emocional per al docent a l'aula'

Domènec Anguera

“Vull una escola que integri, que reculli la diferència com a recurs i no com a debilitat”

Conversem amb Mar Romera, mestra, psicopedagoga i formadora de docents. Publica ‘La escuela que quiero’ (Ed. Destino), on ofereix la seva mirada sobre l’educació

Quin és el secret d’un bon mestre per deixar empremta?

Els mestres són fonamentals en l’educació d’un infant. Però sabem quins són els trets principals que en valorarà un alumne? Quines competències professionals (i personals) han de tenir per ser reconeguts pels seus alumnes?

Un acompanyament que fa créixer

La Fundació Pere Tarrés ha atès 1.700 infants d’entre 6 i 16 anys en un programa de reforç escolar gratuït que promou en una quinzena de ciutats. És el cas del de l’Espai Jove de Can Puiggener, a Sabadell, en què participen joves

Fer la guàrdia

Torna l'Emotour

Els mestres es mobilitzen perquè l'educació emocional formi part de les seves habilitats per educar

Els educadors també porteu tres regals

L’escola que volem fer

¿Satisfactori és suficient?

Alçar murs o ponts

L’anàlisi d’Antoni Bassas: ’La culpa és del finançament o del procés?’

"Les protestes d’aquests dies, fonamental la d’avui, són un recordatori al PDECat i Esquerra: que les vostres legítimes diferències no es converteixin en perjudicis als ciutadans (que, d’altra banda, no us han fallat), perquè això sí que seria molt poc legítim"

El currículum és la vida

Sense els mestres, tururut viola

Per què no es valora més el nivell de català oral a l’hora de passar unes oposicions de docent? Per què no s’apuja el llistó?

Veritats imperatives i complexitat a l’escola

Reconeixeu l’ofici de mestre

Com una vella indústria

El repte d'educar nadius digitals

Els set reptes dels docents davant dels nadius digitals

La millor formació per als mestres

Per enfortir l'escola és necessari més ambició i exigència als graus universitaris d'educació

Lliçons magistrals

< Anterior | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | Següent >

EDICIÓ PAPER 23/05/2019

Consultar aquesta edició en PDF