mestres

L’ofici de mestre. Per a què serveix?

Tot i haver de lluitar contra sistemes i ràtios i haver de veure sovint com es menysprea la seva professió, els mestres senten un amor profund per la missió que cada dia els encomanen les famílies: educar els seus fills

Els professors i mestres substituts nomenats aquest desembre no cobraran fins a finals de gener

El departament argumenta que cada any es dona aquesta situació pel tancament pressupostari

Art i paraula

L’espai de creació Tantàgora proposa cursos de formació en mediació literària

On són els mestres homes en l’educació Infantil?

Les dones són majoria quan parlem de docència. Una realitat que es nota molt especialment a l’educació infantil, on els mestres homes estan en franca minoria. Per què passa?

Aprenen, i ho apliquen

Mestres, a l’EduCova!

Aprendre i ensenyar allà on la vida té una altra mesura

A Catalunya hi ha vuit centres sanitaris amb aules hospitalàries. Com és fer de mestre en un hospital amb infants en tractament per malalties de llarga durada?

Calen mestres i escoles?

Un estoig per al nou curs

Bona feina i bona sort

Haurem de parlar de...

L’ofici de mestre. En formació permanent

Molts mestres aprofiten el mes de juliol per ampliar coneixements. I és que, segons constata un informe d’Ivàlua i la Fundació Bofill, la formació dels docents té un impacte positiu en els resultats dels alumnes

Les ‘picotejades’ educatives de Jaume Cela

El mestre i escriptor fa, en el seu últim llibre, un recorregut pràctic per temes clau de la docència i la criança

Nova edició de Cine Base

Més de 300 professors d'ESO es formaran en audiovisual aquest estiu amb l'Escac

Les sabates de Van Gogh

L’esfera dels canvis

Recepta per ser un referent: confia i deixa ser

L’èxit educatiu, més enllà de tecnologies i innovacions, demana que s’estableixi un vincle significatiu entre mestre i alumne. Sense vincle no hi ha aprenentatge

Avalueu com els bons mestres

Seure a la cadira

Cotxes ratllats

Chromecamp. Els alumnes fan de profes dels profes

L’experiència en què es comparteix coneixement convertint els alumnes en protagonistes

Enric Prats: “L’escola no importa”

Doctor en pedagogia per la Universitat de Barcelona i autor de ‘L’escola importa’

L’ofici d’educar, el més preuat del món

Els mestres M. Rosa Espot i Jaime Nubiola han escrit a quatre mans el llibre ‘Alma de profesor’, on debaten sobre la figura i els reptes de la professió

Les profes també se’n van d’Erasmus

Anar-se’n fora per formar-se no és exclusiu dels alumnes. Coneixem l’experiència d’un grup de mestres de l’Escola Benaula de Caldes de Malavella que han participat en un Erasmus per a docents

Projectes educatius de centre: un destí, mil camins

Cada escola té un univers propi. Es fixa els seus propis valors, prioritats, tècniques, regles i reptes. Una identitat que es dibuixa a través del seu projecte educatiu. Però ¿com s’arriba a definir aquest projecte?

Escola i família s’entenen?

La confiança mútua és imprescindible per generar complicitat entre famílies i escola, que comparteixen el mateix objectiu. Perquè hi hagi confiança hi ha d’haver comprensió i respecte tant de pares cap a mestres com a la inversa. És fàcil aconseguir-ho?

Escoles del CEPEPC

¿Els assistents virtuals seran els nous professors particulars?

El control parental és essencial per evitar que els infants tinguin dependència dels aparells

< Anterior | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | Següent >

EDICIÓ PAPER 13/12/2019

Consultar aquesta edició en PDF