nutrició

5 coses que cal saber sobre la polèmica de la carn vermella

Els desacords entre diversos estudis dietètics han donat peu a una de les controvèrsies més inesperades dels últims anys

La dieta sana passa pel ‘real food’

Aquest concepte anglosaxó triomfa gràcies a nutricionistes que aposten pel menjar real enfront dels ultraprocessats

El consum moderat d'oli d'oliva ajuda a reduir pes

Un estudi conclou que aquest oli és, d'entre tots els greixos, l'opció més recomanable per aprimar-se

Ni menjar taronges evita els constipats ni la fruita seca engreixa

El doctor en química Antoni Sánchez-Ferrer desmenteix 6 creences sobre les propietats dels aliments

Fruits secs i raïm sencer, els sòlids amb més risc d'ennuegament

Els pediatres demanen no crear alarmisme després que un nen de 3 anys morís ennuegat per Cap d'Any

La ciència no pot garantir que menjar all redueixi el risc de càncer

Una avaluació de Nutrimedia conclou que no hi ha prou evidències per establir el vincle causal

Comprar a granel i beure aigua de l'aixeta, les noves recomanacions de Salut per menjar millor

La nova guia aconsella reduir sal, sucres i carn vermella en favor de fruita, verdura i llegums

Un semàfor etiquetarà els aliments segons si són més o menys saludables

Espanya implantarà un sistema de cinc colors que identificarà els productes segons el sucre o els greixos que porten

'Bimi', l'última invasió dels nostres plats

Aquesta verdura, molt versàtil, té gran èxit a l'estranger i comença a arribar a les nostres taules

Com omplo (bé) la nevera?

Us donem les claus per tornar a la rutina amb uns hàbits alimentaris més saludables

Magda Carlas: “Si les llavors de xia són un superaliment, la pastanaga també ho és!”

La metge i dietista-nutricionista diu que al Mediterrani tenim tots els aliments per fer una dieta saludable però que la desinformació que corre per les xarxes confon

“No cal menjar llavors de xia o baies de goji per menjar sa”

Dietista nutricionista i autor de ‘Mi dieta ya no cojea’ Aitor Sánchez té un dels blogs de nutrició més llegits

Sílvia Tremoleda: “He plorat amb algun discurs del Pep a la mitja part”

Entrevista a la nutricionista del Manchester City 

A la recerca del menjar saludable

Embotits amb 'kale' i bròcoli o Nocilla sense sucre són algunes de les novetats d'Alimentaria

Netflix vol que et facis vegà

Més enllà de continguts per fer-te creure crític gastronòmic en cinc minuts, la plataforma de pagament ofereix una de les seleccions més imponents de documentals sobre alimentació, veganisme i preocupació ambiental que pots trobar al mercat. N’hem triat els 10 més sucosos

Nova York inventa alternatives al cafè

La llet de cúrcuma, el te fermentat i el matcha agafen el relleu al regnat de la cafeïna

Deu consells per evitar els excessos de Nadal a taula

Vigilar amb els dolços i l'alcohol, triar entre l'aperitiu i les postres i moure's més són alguns dels consells

Cafè: manual d’instruccions

Bo o perjudicial per a la salut? Una o dues tasses? (O, fins i tot, tres?) Us expliquem tots els secrets de la beguda més popular

Salut recomana reduir els aliments processats en l'alimentació dels nens

La nova guia d'alimentació saludable aconsella disminuir la carn vermella i augmentar els llegums

Saber què mengem fa que se'ns posi millor

Un treball obre la porta a millorar la sacietat i el benestar digestiu de pacients amb patologies alimentàries

El 65% dels nens no esmorzen correctament

Un estudi destaca la falta de fruita i fibra en el primer àpat del dia entre els més petits

El cafè és bo per a la salut? Dos nous estudis diuen que sí, però amb reserves

Noves investigacions afirmen que el consum moderat de la beguda està relacionat amb una disminució de la mortalitat prematura, però això no implica que ens allargui la vida

Canvis en la piràmide d’alimentació: dolços i embotits en poden quedar fora

Una comissió es reunirà aquest estiu per actualitzar les recomanacions nutricionals a la població

Més cacau, menys malalties

Els metges recorden que aquest aliment protegeix del càncer i de moltes malalties cardiovasculars

Per què els catalans no mengem llegums?

El menjar ràpid ha substituït la ingesta d'aquests aliments, que ha caigut un 10% en l'última dècada

Si gastes més, menges més sa

Un estudi conclou que un augment en la despesa s'associa a una millora de la qualitat de la dieta, especialment a un augment del consum de fruita i verdura 

10 consells per no acabar el Nadal empatxats

Ajustar les racions, menjar fruita i verdura, moderar el consum d'alcohol i evitar les sobretaules eternes són alguns dels consells bàsics

Deu preguntes i respostes sobre el consum de carn i el risc de càncer

Quin és el límit de carn que podem consumir? Quina relació té amb el càncer? Hem de deixar de menjar carn? Les respostes les trobaràs en aquesta guia

Parlen els nutricionistes: "La carn vermella i processada ha de ser de consum ocasional"

Els experts destaquen que l'OMS no prohibeix el consum de carn, que també té beneficis sobre la salut, ja que és una font de ferro i vitamina B

< Anterior | 1 | 2 | Següent >