Yavuz Çandar , ESTUDIANT DE MEDICINA, 25 ANYS

"Alguns han perdut ulls, l'oïda o el braç"

Sou una mena de guerrilla sanitària pels carrers d'Istanbul. Com us heu organitzat?

Inscriu-te a la newsletter InternacionalEl que sembla lluny importa més que mai
Inscriu-t’hi

Molts som companys de classe a la universitat o ens coneixem per cercles d'amistat. Ens vam organitzar via xarxes socials, principalment Facebook i Twitter.

Cargando
No hay anuncios

Com treballeu?

Som uns trenta voluntaris. Ens distribuïm en petits grups de set o vuit per les zones on sabem que hi ha disturbis. Portem la bata blanca per facilitar que ens identifiquin.

Cargando
No hay anuncios

Quins tipus de casos ateneu?

La majoria són afectats per gas pebre, un component químic que afecta el sistema respiratori. En segon lloc, ferits per cremades. Els casos més greus són portats als hospitals. Nosaltres fem primers auxilis.

Cargando
No hay anuncios

Quines són les lesions més greus que heu tractat?

Sé que hi ha gent que ha perdut ulls per culpa de les bales de gas pebre. També hi ha manifestants que han perdut l'oïda. Conec fins i tot el cas d'un individu a qui han hagut d'amputar el braç.