El director del Port de Barcelona assegura que els agents del Piolín van dificultar una operació

El testimoni explica que inicialment no es va comunicar que es tractava de bucs de l'Estat

L'estada dels bucs que allotjaven els agents de les forces de seguretat de l'Estat desplaçades a Catalunya per l'1-O ha entrat aquest dimecres en escena al Judici del Procés. La defensa de l'exconseller de Territori, Josep Rull, havia demanat la declaració com a testimoni del director del Port de Barcelona, José Alberto Carbonell, que ha explicat que la presència dels agents a les instal·lacions portuàries va dificultar el normal funcionament del port. Carbonell ha explicat, per exemple, que una operació d'embarcament de cotxes no es va poder completar i 190 vehicles es van quedar al moll. "Els agents estaven en el punt d'estiba i no permetien realitzar la tasca dels estibadors", ha explicat.

La Fiscalia acusa Rull, entre altres coses, d'impedir l'entrada al port de Palamós del vaixell 'Moby Dada', que finalment va acabar també al port de Barcelona. Carbonell ha explicat que el buc va demanar entrada al port el 20 de setembre del 2017 i que en un primer moment desconeixia que venia de Palamós. El fiscal li ha preguntat per un tuit de l'exconseller en què deia "En efecte, no l'hem deixat entrar", referint-se al buc. "No sé com funcionen les competències de ports de la Generalitat, però m'estranyaria molt que el conseller fos l'encarregat d'atorgar la concessió", ha assegurat Carbonell, que ha explicat que d'això se n'encarreguen els departaments administratius.

De fet, Carbonell ha explicat que en la primera comunicació que va fer el consignatari dels vaixells demanant l'entrada al port no es va informar que es tractava de bucs de l'Estat per allotjar policies i es va utilitzar la plataforma ordinària que s'utilitza per obtenir els permisos per a altres embarcacions. Això va provocar que inicialment el port denegués l'entrada del primer dels bucs, el 'Rapsody'. "Van dir que necessitaven atracar un buc hotel entre el 20 de setembre i el 4 d'octubre, però els ports no estan dissenyats per a bucs hotel i la llei espanyola és extraordinàriament restrictiva. Necessites una autorització expressa del consell de ministres i uns requisits urbanístics", ha explicat Carbonell.

Finalment, segons el director general del Port, un responsable de Ports de l'Estat va trucar al president del Port. "Llavors sí que va explicar que el destí dels vaixells era acollir els cossos i forces de seguretat de l'Estat". Aleshores es van activar els mecanismes per a aquest tipus d'embarcacions i es va buscar una ubicació per als vaixells. Quan tot va estar a punt, també van demanar una "confirmació" oficial que es tractava de bucs de l'Estat, que és el tràmit que s'hauria d'haver fet inicialment. 

Més continguts de