Agustí Sala, nou adjunt a la direcció de l’ARA especialitzat en economia
Pablo Casals assumeix la direcció general del diari i reforça les àrees de gestió
BarcelonaL’ARA és un diari que vol acompanyar de prop el teixit productiu del país i, per fer-ho, reforça la seva àrea d’economia, formada per la secció informativa i el suplement Empreses. Amb aquest objectiu, incorpora el periodista Agustí Sala, que assumeix el càrrec d’adjunt a la direcció.
Esther Vera, directora de l’ARA, subratlla “la vocació d’estar en contacte amb el teixit productiu, les empreses, els treballadors i els autònoms, amb els quals es basa l’economia del país. I ho fem amb un professional de rigor indiscutible en el sector, vàlua personal i trajectòria reconeguda, perquè redobli l’aposta pels continguts econòmics del diari”. Per a Vera, “ara que el diari està en un bon moment de creixement d’audiència i subscripcions, i que ha aconseguit els seus millors resultats en els seus quinze anys de vida, és l’oportunitat d’optimitzar el funcionament intern per avançar en el rigor, la qualitat i el creixement”.
Sala explica que el principal objectiu “és donar una empenta a la informació econòmica, que els companys de la secció al diari ja difonen amb gran professionalitat”. La seva visió passa “per apostar encara més per la informació i l'anàlisi, que és el que aporta més valor, sense deixar de costat les principals notícies que, com tots sabem, són la matèria primera a partir de la qual construir bons relats”. Un dels objectius és aconseguir “mastegar” les dades i notícies per posar-les a l’abast també dels lectors que no acostumen a seguir les informacions econòmiques. “Aquest és el repte en què bolcarem tots els esforços, a partir del dia a dia, la reflexió més profunda en els dossiers i el suplement Empreses que publica l'ARA els diumenges, sense descartar altres vies i canals que en el futur reforcin la relació amb els lectors”, detalla Sala.
Un altre canvi a la redacció és el nomenament de Xavier Cervantes, fins ara cap de Cultura, com a nou redactor en cap de la macrosecció resultant de fusionar Cultura i Oci amb Mèdia, Gent, Estils, Llengua, el Diumenge i el Mengem. El canvi permetrà treballar de manera molt més transversal i planificar de forma optimitzada tots els continguts que acompanyen el lector, més enllà de l’actualitat política, social, econòmica i esportiva, mantenint el segell de rigor i qualitat que els ha caracteritzat fins ara. D’altra banda, la redacció es reforça també amb la incorporació de Vanesa Carrasquilla com a nova community manager. A més, els subdirectors Carla Turró i Enric Borràs reforcen la seva responsabilitat sobre formats digitals i audiència, respectivament.
Pablo Casals, nou director general
El diari també reforça la part no informativa i nomena Pablo Casals com a nou director general després d’haver assumit ja en la seva última etapa la direcció d’operacions, que incloïa les àrees de màrqueting i comunicació, subscripcions, producte, dades i tecnologia. Amb aquesta reordenació suma també l’equip de vendes i centralitza tots els aspectes de gestió del diari. Aquest moviment ha implicat també el redisseny de l’organigrama per aconseguir unes dinàmiques de treball més transversals i horitzontals.
Casals va arribar a l’ARA fa set anys, procedent d’una consultoria estratègica en projectes de transformació digital, i ha acumulat un coneixement profund sobre el diari i el sector dels mitjans. Després de començar com a cap de producte, va assumir la direcció de màrqueting i producte, i més tard la direcció d’operacions, amb la qual ha pogut adquirir una visió global de les dinàmiques del diari.
Pel que fa a l’àrea de vendes, s’incorpora al diari Víctor Caballé, un director amb àmplia experiència en la gestió d’equips comercials i una òptima visió digital. Ell liderarà tant l’àrea comercial com la de nous negocis i esdeveniments, àrees que continuaran sota el lideratge de Sergi Germán i Oriol Canals, respectivament. A més, es conformen tres noves direccions: Màrqueting i Comunicació, liderades per Estel Galí; Subscripcions i Client, encapçalada per Jennifer Barrera; i Dades, Tecnologia i Producte, sota la direcció de David Quiñonero. Tots ells són professionals que fa anys que treballen a l’ARA i coneixen a la perfecció cadascuna de les seves àrees, que es reforçaran amb nous perfils tècnics per augmentar-ne la capacitat operativa.
“Aquesta nova perspectiva de digitalització té un objectiu clar: vetllar per la qualitat i el rigor del nostre periodisme –explica Casals–. Treballarem per aconseguir més audiència, però no a qualsevol preu. Fugirem de l’audiència fàcil i estèril, i apostarem per l’anàlisi i la investigació com a motors del nostre model de subscripcions, en el qual creiem fermament i en què som líders a Catalunya. Només la qualitat pot sostenir un negoci basat en la subscripció”.