COMERÇ ELECTRÒNIC
Mèdia07/09/2011

Amazon ultima l'aterratge a Espanya

Amazon ha convocat una roda de premsa a Madrid dimecres vinent que ha disparat els rumors sobre l'obertura d'una versió espanyola. La llibreria més gran del món ja funciona al Regne Unit i França.

R. Tomàs / A. Castellví

Barcelona.Una enigmàtica convocatòria a una roda de premsa ha multiplicat els rumors que corrien des de fa temps a la xarxa, i que apuntaven a l'aterratge d'Amazon a Espanya. Ahir diversos blogs especialitzats ja ho donaven per fet, tot i que l'única certesa que hi ha és un comunicat de la divisió europea d'Amazon que anuncia un acte a càrrec del seu vicepresident Greg Greeley.

Inscriu-te a la newsletter Basades en fets realsTotes les estrenes i altres perles
Inscriu-t’hi

Consultada per l'ARA, Hotwire, l'empresa responsable de la comunicació d'Amazon a l'Estat, no ha volgut confirmar ni desmentir els rumors, malgrat que la llibreria més gran del món podria haver arribat ja a un acord amb MRW per la distribució dels seus productes i podria tenir ja personal treballant. Si, amb tot, la roda de premsa de la setmana vinent no fos l'escollida, el desembarcament a Espanya tampoc trigaria gaire més a produir-se.

Cargando
No hay anuncios

Claus de l'adveniment

L'arribada del gegant no agafarà per sorpresa el sector, però el seu impacte no deixarà ningú indiferent. A Espanya el comerç electrònic avança i en el primer trimestre del 2011 va generar unes vendes de 2.055 milions d'euros, un 23% més que l'any anterior. El Corte Inglés, Privalia, Fnac, la cadena francesa dedicada als productes electrònics i culturals, o les llibreries La Casa del Libro i La Central tindran un competidor ferotge. Un dels grans al·licients que tenen sobretot els clients d'Amazon als Estats Units, però també en altres països europeus, com el Regne Unit o França, és el cost zero en les despeses d'enviament i uns preus molt competitius. Les especulacions apunten que Amazon també apostarà per la gratuïtat a l'Estat espanyol, amb l'opció d'una tarifa de 3 euros si es vol rebre en 24 hores. Això comportaria que la competència es veiés forçada a millorar les seves tarifes. Fnac, per exemple, ha llançat recentment una promoció en què el consumidor només paga 1 euro de despeses d'enviament per cada comanda.

Cargando
No hay anuncios

Malgrat que els rumors diuen que en una primera fase només es podrà comprar material físic, el llibre digital està a l'horitzó. Jeff Bezos presumeix que ven més llibres electrònics que en paper: per cada 110 llibres en paper en col·loca 115 de digitals. Amazon hauria comprat ja estoc en castellà, amb acords amb Random House i Santillana, a més d'altres més petites com Roca Editorial o Libros del Asteroide. De moment, no hi ha rastre d'altres grans empreses com Planeta o Anagrama. Una escassetat d'acords causada per la discussió sobre l'establiment dels preus dels llibres, que podria complicar l'aterratge.