Plataformes

Cop de puny de Netflix al tauler de l’estríming: compra Warner per 62.000 milions d’euros

L'operació comporta quedar-se la plataforma HBO

BarcelonaNo hi ha aparent mida màxima per als gegants. Netflix ha anunciat que ha arribat a un acord amb Warner per incorporar els seus actius, entre els quals hi ha la plataforma HBO Max i molts d’altres. El pioner dels serveis en estríming salta de cop un ordre de magnitud amb una operació que comportarà la compra d’accions per valor de 62.000 milions d’euros. Això vol dir que s’ha valorat la companyia en 70.000 milions d’euros, la qual cosa és una millora d'un 30% del valor nominal de les accions.

Inscriu-te a la newsletter SèriesTotes les estrenes i altres perles
Inscriu-t’hi

Amb aquests diners, l’empresa liderada per Ted Sarandos, Reed Hastings i Greg Peters aspira a consolidar la seva posició de lideratge en els serveis de vídeo a demanda, dels quals van ser pioners. Algunes de les sèries o títols que canviaran de mans són The Big Bang Theory, The Sopranos, Joc de trons, El mag d’Oz I l’univers DC (incloent-hi Batman i multitud d’altres superherois).

Cargando
No hay anuncios

“La nostra missió ha estat sempre entretenir el món”, ha declarat Sarandos, co-CEO de la companyia. “Combinant-nos amb la biblioteca increïble de Warner Bros de sèries i pel·lícules, que inclou clàssics com Casablanca i Ciutadà Kane i èxits moderns com la saga de Harry Potter i Friends, i barrejant-ho amb els nostres títols que han definit la cultura actual com Stranger things, El joc del calamar i K-pop Demon Hunters, serem capaços de fer-ho encara millor. Junts podrem donar a les audiències més del que adoren i contribuirem a definir el proper segle de narracions audiovisuals”. L'esment a Friends no és casual. No només es tracta d'una de les sèries clàssiques que segueixen funcionant, sinó que Netflix ha patit aquests dies una campanya de queixes i crides al boicot pel fet de deixar-la de tenir al seu catàleg després de nou anys oferint-la. La sitcom, propietat de Warner, tornarà a ser ara de Netflix, que haurà de decidir a quina de les dues plataformes la posa (o si a totes dues).

Peters, per la seva banda, també venia les excel·lències de la fusió: "Amb la nostra penetració global i un model de negoci contrastat, podem portar a una audiència més gran els mons que ells creen, i donar als nostres usuaris més opcions, i també atraure més fans al nostre servei en estríming líder i referencial, de manera que això reforçarà la indústria de l'entreteniment al complet", afirmava.

Cargando
No hay anuncios

Però no tothom està tan eufòric. Pocs dies abans d’aquest anunci, el cèlebre director de cinema James Cameron (Avatar, Titanic) assegurava que l’eventual venda d’aquesta major ja centenària del cinema causaria “una pèrdua catastròfica de valor a llarg termini” en la indústria de l’entreteniment.

De moment, Netflix s’ha afanyat a dir que no pretén aplicar l’abraçada de l’os a la seva fins ara rival HBO, que competia sobretot en la lliga del prestigi més que en la de quantitat de títols estrenats. El comunicat oficial subratlla la idea de complementarietat i explicita que “Netflix compta amb mantenir les operacions actuals de Warner Bros i treballar en les seves fortaleses, incloent-hi l’estrena en sales de les pel·lícules”. El missatge busca allunyar una de les pors que hi ha en el sector, que tem que l’exhibició cinematogràfica quedi debilitada en favor de l’estrena directament a casa.

Cargando
No hay anuncios

Passos pendents

Com acostuma a passar en operacions d’aquest calibre, la fusió no es consumarà de manera immediata, ja que primer ha de superar els exàmens de les autoritats de competència. Ja posant la bena abans de la ferida, Warner Bros Discovery va partir al juny les seves empreses en dues parts, de manera que la part de Discovery quedarà independent i no afectada pel pacte. Això vol dir que Netflix no es quedarà, per tant, canals com la CNN, TNT, Discovery i nombrosos canals per cable i satèl·lit centrats sobretot en documentals i esports, sinó que la compra se circumscriu als estudis cinematogràfics i HBO. Això vol dir que també queda fora de la compra la branca musical, una de les tres més poderoses al món, al costat de Sony Music i Universal.

Cargando
No hay anuncios

Amb aquest acord, que inclou una compensació de 5.000 milions si finalment no tira endavant per qüestions regulatòries, es frustren les opcions de dos altres pretendents a comprar Warner: Paramount i Comcast.

Netflix té actualment 301 milions de subscriptors arreu del món i és la plataforma en estríming amb més clients. La segona és Amazon Prime, amb 240 milions, tot i que la xifra és una mica enganyosa perquè una porció significativa tenen accés al servei perquè s'han donat d'alta en la modalitat d'entregues ràpides d'aquesta botiga online, però això no vol dir necessàriament que consumeixin els seus continguts. HBO té 128 milions de subscriptors.