Periodisme
Mèdia 24/09/2022

Enric Borràs i Carla Turró, nous subdirectors de l'ARA per reforçar l'aposta d'innovació

El diari potenciarà la seva vocació transmèdia amb nous formats i més proximitat al lector

3 min
Enric Borràs i Carla Turró a la redacció de l'ARA a Barcelona

BarcelonaLa premsa està instal·lada en un paradigma de canvi continu i els mitjans han de defensar els valors clàssics del periodisme en un entorn ple de soroll informatiu. Per fer-ho, l'ARA reforça la seva àrea de comandament amb la designació de dos nous subdirectors, Enric Borràs i Carla Turró. Els nomenaments formen part de l’aposta del diari per reforçar la seva digitalització, sempre amb el lector i els continguts al centre. Amb una redacció integrada des dels seus inicis ara fa dotze anys, el diari no ha deixat de tenir la innovació permanent com a divisa. L'adaptació als nous hàbits de consum resulta capital, i influeix en els formats. Aquest estiu, per exemple, més d'un 90% dels accessos a l'edició digital de l'ARA s'han fet a través d'un dispositiu mòbil. 

Inscriu-te a la newsletter series Totes les estrenes i altres perles
Inscriu-t’hi

"Volem atraure talent i, alhora, impulsar tot el que ja tenim a la casa", detalla la directora del diari, Esther Vera. "La innovació digital és clau i també explorar els nous formats, perquè amb la transformació actual de l'accés a la informació són els continguts els que van a buscar el seu públic, per informar-lo i acompanyar-lo, allà on es trobi, en la finestra del seu gust. Només des del canvi continu s'explica que l'ARA sigui el diari més ben integrat, pel que fa a les seves edicions digital i en paper".

En aquesta feina, Turró i Borràs tindran al seu costat Catalina Serra, sota el lideratge de la qual l’últim any s’ha fet un salt endavant en la potenciació de les narratives digitals, amb un equip de home encapçalat per Laia Seró i Isidre Estévez. Mantenint igualment la cura per la versió de paper, el flux de treball a la redacció passa primer ja fa temps per la via digital, on hi ha la majoria de públic i on és més directa i àgil la comunicació amb la comunitat del diari, formada per 40.000 subscriptors i amb 500.000 usuaris registrats.

"El periodisme viu un moment de canvi en què les tradicionals divisions entre les plataformes de difusió com la televisió, la ràdio o la premsa es desdibuixen cada vegada més", explica Borràs. "Això ha obligat a canviar els models de negoci, mentre l'auge de les xarxes socials fa que algunes veus el posin en dubte. Però estic convençut que el periodisme ben fet, el que ho és de veritat, no tan sols en sortirà reforçat sinó que serà cada vegada més necessari. L'ARA no només continuarà sent un mitjà de referència, sinó que creixerà, perquè aposta per la qualitat".

Formats híbrids per enriquir l'experiència

Nascut a Barcelona l'any 1980, Borràs es va implicar des del número zero amb l'ARA i, entre altres responsabilitats al diari, ha sigut redactor de successos i tribunals (especialitzat en temes de seguretat informàtica), director de l'Ara Balears, subcap de la secció de Societat i, en l'últim any, cap de redacció. Carla Turró, per la seva banda, va néixer l'any 1986 a Barcelona. Després d'estudiar dret (UAB) i periodisme (UPF) va fer les pràctiques a Cuatro i a la Cadena SER, a la qual ha estat vinculada des del 2011, primer com a redactora i productora, després com a editora del cap de setmana i, des del 2014, com a directora del programa El balcó. Un balcó a l'actualitat que li ha permès cobrir el 9-N, nits electorals, moments clau del Procés o els esdeveniments socials més rellevants del país. També ha exercit d'analista en diversos programes televisius. 

"Soc conscient del repte, així que m'ho prenc amb responsabilitat, compromís i il·lusió, perquè crec molt en les possibilitats que hi ha de fer coses", explica Turró. "El pes de la redacció ha estat fonamental. L'ARA té periodistes i noms extraordinaris amb els quals em fa molta il·lusió treballar: ha estat un factor claríssim per dir que sí. I també les ganes d'explotar tot el potencial dels temes bons que fa el diari, que ha demostrat molta capacitat de produir material propi i d'aixecar històries que no es llegeixen enlloc més". Sobre els canvis que vindran amb les noves incorporacions, la periodista detalla: "Els mitjans de paper cada vegada es transformen més, perquè el lector consumeix el producte d'una manera molt diferent. Ara poden ser plataformes multimèdia, així que abans necessitàvem gent que escrivís, fonamentalment, però ara podem pensar en l'àudio, el vídeo i en els formats més híbrids, que enriqueixen l'experiència del nostre públic".

stats