ELS DRETS DEL FUTBOL
Mèdia22/03/2011

La Lliga tensa el debat pel partit en obert i dóna per segura l'aturada

L'anomenada llei Cascos o d'interès general, del 1997, obligava a l'emissió d'un partit cada setmana en obert. La Lliga de Futbol Professional i les televisions de pagament demanen que això canviï.

àlex Gutiérrez Margarit

Barcelona.La Lliga de Futbol Professional (LFP) ha intensificat les últimes setmanes la seva pressió contra el partit de futbol en obert, que a Catalunya emeten TV3 i La Sexta. L'organisme té un front de diàleg obert amb el Consell Superior d'Esports (CSD) per suprimir aquesta obligatorietat en nom de l'interès general recollit a la llei. L'absència de moviments per part del govern fa que la LFP doni per segura l'aturada de la Lliga que tenen prevista per al cap de setmana del 2 i el 3 d'abril. "No s'ha produït cap avenç, i aquesta setmana hauríem de fixar ja els horaris dels partits", explicava ahir a l'ARA Javier Tebas, vicepresident de la LFP.

Inscriu-te a la newsletter Basades en fets realsTotes les estrenes i altres perles
Inscriu-t’hi

La Lliga demana la supressió d'aquest partit per poder recaptar 150 milions d'euros més per als clubs, i apel·la als canvis dels últims anys: "Els partits valien 12 euros i no hi havia les finestres actuals, mentre que avui hi ha múltiples formats i a preus mínims d'un euro".

Cargando
No hay anuncios

Fonts de Digital Plus, en declaracions a aquest diari, també s'han mostrat a favor de l'eliminació del partit setmanal obligatori. "És obsolet i caduc. Costaria de trobar altres països on passi això".

Tot i que és la Lliga qui persegueix el canvi de taulell de joc, les privades que tenen canals de pagament segueixen amb interès el cas i en serien també beneficiàries. La irrupció de GolT ha sacsejat completament el panorama de la televisió pel que fa al futbol. La seva oferta competitiva en preus va obligar Digital Plus a llançar una oferta específica que incloïa només partits de Lliga a un preu de 13,90 euros (quan la política de Prisa se centrava a vendre paquets generals que, de mitjana, costaven 41,61 euros a l'usuari). Actualment, en l'últim any -del tercer trimestre del 2009 al tercer trimestre del 2010- ja només 1,3 milions de les 12,3 milions de compres en la modalitat de pay per view corresponen al futbol. És a dir, tan sols l'11%. Aquest context és el que força les cadenes de pagament a defensar un model on puguin fer valer més els seus partits.

Cargando
No hay anuncios

Multa a Mediapro

D'altra banda, ahir la Comissió Nacional de la Competència (CNC) va fer pública una resolució per la qual imposava una multa de 500.000 euros a Mediapro per haver abusat de la seva posició de domini en els drets del futbol. La CNC considera que l'empresa de Jaume Roures va crear-se un avantatge competitiu quan obligava els compradors dels drets en revenda a adquirir en un sol paquet conjunt les emissions per a particulars i per al sector de l'hostaleria (a través del servei Gol Bar). Mediapro va respondre que la sanció és "absurda i injustificada" i que recorrerà a l'Audiència Nacional.