FENOMEN TELEVISIU
Mèdia31/05/2011

Pretty Woman, seductora infal·lible

Tant és quantes vegades l'hagin emès per televisió: cada cop que Julia Roberts es calça les botes altes per interpretar la prostituta més famosa del cinema els audímetres es disparen.

àlex Gutiérrez M.

Barcelona.Quan els guionistes de Pretty woman van decidir fer un cop de timó i agafar el drama d'una prostituta drogoaddicta -tal com figurava en el projecte inicial- i transformar-lo en un conte de fades romàntic, devien encertar-la: el film és un dels que millor funcionen en televisió i ha estat líder d'audiència al conjunt de l'Estat totes les vegades que s'ha emès, que són quinze.

Inscriu-te a la newsletter Basades en fets realsTotes les estrenes i altres perles
Inscriu-t’hi

La gesta es va tornar a repetir diumenge. Julia Roberts i Richard Gere van fer un 19% de share a La 1 (i 3,5 milions d'espectadors), de manera que van superar amb comoditat La que se avecina (Telecinco, 13,5%) i Doctor Mateo (Antena 3, 10,2%). A Catalunya també va dominar el prime time , llevat del primer quart d'hora del film, que va ser superat pel 30 minuts de TV3 que es dedicava al fenomen dels indignats .

Cargando
No hay anuncios

Un èxit gairebé anual

Pretty woman va trigar quatre anys a arribar a la petita pantalla, després d'haver-se estrenat l'any 1990. La primera emissió va ser tot un esdeveniment que, a nivell del conjunt de l'Estat, va aplegar 9,2 milions d'espectadors i un 55,6% de share . L'emetia La 1, en uns temps -convé recordar-ho- en què l'oferta de canals era substancialment més escassa. De fet, amb l'arribada de les televisions privades va arribar també la competència: la pel·lícula va saltar a Telecinco l'any 1997 i es va mantenir molt amunt, amb 6,2 milions d'espectadors i una quota del 43%, tot i que ja era la quarta vegada que es passava.

Cargando
No hay anuncios

Des de llavors, només hi ha hagut tres anys en què no ha faltat a la cita. I és veritat que el nombre d'espectadors marca una tendència a la baixa però és fruit de la diversificació de l'oferta: cada vegada que s'ha emès ha aconseguit ser el programa més vist. I això independentment de la cadena: Antena 3 també la va oferir, una única vegada, l'any 2006, amb èxit. Després va tornar a La 1, que l'emet cada any per primavera. TV3, en canvi, no l'ha programat mai.