AUDIÈNCIES
Mèdia01/12/2020

TV3: 40 mesos líder

La pública catalana baixa mentre les privades pugen, però manté un còmode avantatge

àlex Gutiérrez

BarcelonaTV3 suma 40 mesos consecutius de lideratge i, per bé que manté encara un còmode marge respecte a les dues principals competidores –Telecinco i Antena 3–, la bretxa s'ha reduït. En concret, la pública ha baixat del 15,5% de l'octubre al 15%, mentre que el primer canal de Mediaset s'enfila de l'11,0% fins a l'11,7% i el d'Atresmedia ho fa del 9,7% al 10,1%. TV3 enfila l'últim mes d'aquest 2020 amb la seguretat de poder-se coronar com a cadena més vista de l'any per onzena vegada seguida.

Inscriu-te a la newsletter Els girs de guió bojos que ens agradenTotes les estrenes i altres perles
Inscriu-t’hi

Els telenotícies són el gran motor d'audiències de la cadena, ja que són líders en totes les edicions i, a més, obtenen un 8,6 de nota en l'índex que elabora la consultora internacional GfK a partir d'un pànel d'espectadors. Els informatius lideren en imparcialitat i credibilitat. Pel que fa a programes, tant l'APM? com el serial Com si fos ahir han marcat els seus màxims de temporada. El foraster va fer una bona estrena i també Pop up xef, tot i que aquest últim programa ha perdut la meitat del seguiment des d'aleshores.

Cargando
No hay anuncios

De nou, els canals secundaris evidencien que la Corporació tan sols pot apostar pel primer canal. El Super3 / 33 va millorar una dècima fins al 0,6%, però continua en zona d'irrellevància, mentre que els seus competidors directes el superen netament, ja que Clan fa un 1,2% i Boing un 0,9%. Disney Channel empata, amb un 0,6%, però la marca concentra des de fa uns mesos els seus continguts més atractius a la plataforma de pagament.

Grup RTVE

Cargando
No hay anuncios

La 1 ha experimentat un creixement notable d'audiència aquest novembre, ja que salta del 6,6% de l'octubre a un 7,3%. També ha millorat els seus resultats a Espanya –tot i que en menor mesura– però encara és d'hora per saber si l'aposta per doblar el nombre d'hores en català emeses des de RTVE, de 20 a 40, està ajudant a treure la televisió de les pitjors dades, com el 5,7% firmat el juliol de l'any passat. La 2 es manté en el 2,2%. Teledeporte aporta un residual 0,4% i el canal de notícies 24h es queda en el 0,8% que ja tenia a l'octubre

Altres canals en català

Cargando
No hay anuncios

8TV, l'única televisió privada d'abast català, agreuja una dècima la seva situació i registra un 0,7%, que és la pitjor dada des de l'octubre del 2019. La quota del català, aquest novembre, ha patit un nou retrocés. El canal del Grupo Godó i els de la Corporació tot just han sumat un 17,9%. Fa un mes la xifra era del 18,8%. À Punt, per contra, puja dues dècimes fins al 3,7% i aconsegueix de nou màxim històric. IB3 no té tanta sort: baixa una dècima i se situa en el 4,2% de quota.

Privades espanyoles

Cargando
No hay anuncios

Telecinco fa una petita escapada, amb un 11,7% que comença a acostar-la a TV3. En canvi, el seu segon canal, Cuatro, retrocedeix dues dècimes fins al 4,7%: des del maig que es manté per sota del 5%. Mentrestant, el 10,1% d'Antena 3 suposa el retorn de la cadena als shares de dues xifres, cosa que no aconseguia des de l'abril de l'any passat. I La Sexta va consolidant el creixement: millora una dècimes fins al 7,1%. El juliol del 2017 va ser l'últim cop que Cuatro superava La Sexta. Des d'aleshores, la batalla de les segones cadenes ha quedat decantada cap al canal d'Atresmedia. De fet, a Catalunya aquest grup aconsegueix quedar-se només a una dècima de Mediaset (24,4% contra 24,5%) tot i que té un canal menys.

Resultats a Espanya

Cargando
No hay anuncios

Telecinco es manté intractable a Espanya i suma ja 27 mesos seguits com a televisió més vista. A més, millorar un punt fins al 15,8% li serveix per distanciar-se d'Antena 3, que queda clavada en el 12,8% que ja va fer a l'octubre. La 1 puja quatre dècimes, fins al 9,3%, i es distancia de la seva immediata competidora, La Sexta, que només aconsegueix sumar una dècima, fins al 7%. Ja a més distància, Cuatro no es mou i calca el 5,2% de fa un mes. La temàtica més vista és la pública La 2, que aconsegueix un meritori 2,8%. I, d'entre les privades, és Nova i el seu 2,5% la que se situa com a més vista.

Pel que fa a grups, Mediaset domina amb un 29,9%, tres punts més que Atresmedia. Telecinco és la líder entre les dones i els majors de tretze anys; també a l'anomenat target comercial. Antena 3 domina, en canvi, entre el públic masculí. I, per territoris, només TV3 trenca el bipartidisme televisiu. Telecinco lidera a la resta d'Espanya, excepte a les dues Castelles i l'Aragó, on ho fa Antena 3.