Bòtox animal
Ens arriba de l’Orient Mitjà una notícia meravellosa. Han desqualificat 20 camells d’un concurs de bellesa, el Festival de Bellesa dels Camells del 2026, que se celebra a la localitat de Masqat, capital d’Oman. Els animalons, que probablement hi participaven sense voler, i dels quals no en sabem el gènere, havien estat “retocats” amb bòtox per resultar més atractius.
No ens hem d’escandalitzar, al contrari. Als concursos de bellesa canina els gossos (que tampoc han firmat cap consentiment amb la poteta) són perfumats, se’ls retallen les orelles o la cua, i se’ls rinxolen els pèls. I em sembla que no és gaire diferent, esclar, d’allò que es feia al Japó d’embenar els peus de les dones, des de petites, per evitar que els creixessin, perquè els peus petits resulta que (tots recordem el conte de la Ventafocs) són atractius, per fràgils. Ni és gaire diferent d’allò altre que –no sé si encara– es fa a les dones de l’ètnia birmana padaung, de posar-los anelles al coll des dels cinc anys, per deformar-los la clavícula i que mostrin un coll llarg, que es veu que és elegant, com els dels cignes (tots recordem el conte de l’aneguet lleig).
Em resulta del tot estimulant que en aquest indret de l’Orient Mitjà, on les dones van tapades de dalt a baix i no podrien participar en un concurs de bellesa (ni en un concurs de paraules encadenades) es facin concursos de bellesa de camells i camelles i se’ls implanti bòtox als llavis. Jo trobo que si t’han de canviar per uns quants camells, com a dot matrimonial, almenys que vagin retocats, que a ells se’ls veu.