País Valencià 15/12/2016

Els empresaris valencians demanen a De la Serna treballar pel corredor mediterrani després de l'etapa de bloqueig de Pastor

La patronal valenciana exigeix solucions per al nus ferroviari de l'Alzina per fer realitat la connexió d'alta velocitat entre Barcelona i Múrcia durant 2017

Efe
3 min
Els principals empresaris valencians demanen a Foment compromís per fer realitat el corredor mediterrani.

VillenaL'Associació Valenciana d'Empresaris (AVE) ha demanat avui al nou ministre de Foment, Íñigo de la Serna, "serietat, ganes de treballar i ajuda" per convertir al més aviat possible en una realitat el demandat corredor mediterrani.

Tretze dels divuit membres de la Junta Directiva d'AVE, encapçalats pel seu president, Vicente Boluda, i el propietari de Mercadona, Juan Roig, han escenificat per segona vegada aquest any la reivindicació del corredor mediterrani amb un passeig i una foto en les andanes de l'estació quasi abandonada de l'Alzina, a Villena (Alacant), per on passen alguns trens d'ample ibèric encara que solament es deté un al dia.

Enclavat entre les províncies d'Alacant, València i Albacete, el nus ferroviari de l'Alzina és un lloc simbòlic pels retards de l'alta velocitat i resulta "neuràlgic" en les comunicacions ferroviàries al País Valencià, segons ha afirmat a EFE Boluda, per la qual cosa és "essencial per a la vertebració" del territori valencià.

Boluda ha manifestat que, precisament per aquest motiu que "tota la comunicació de València i Castelló amb Alacant ha de passar per aquí", els empresaris han escollit l'Alzina per "iniciar la reivindicació de les infraestructures ferroviàries que fan falta".

El president d'AVE ha valorat les paraules del ministre de Foment ahir a València en suport del corredor i ha afegit que "si és eficaç, intentarà que sigui per a demà i no per demà passat", mentre que si no compleix "es veurà en els propers mesos" havent de donar "explicacions".

"Tots els compromisos de tots els ministres els valoro, en principi. (A De la Serna) Li he vist molt seriós i suposo que intentarà portar-ho avant, i espero que no sigui com l'última ministra", ha dit en referència a Ana Pastor, de la qual ha afegit que "que no va encertar ni una".

Boluda ha incidit que una de les principals indústries valencianes és l'agroalimentària, especialment els cítrics i hortalisses, que s'exporten en un 80 per cent a la resta d'Europa, i això fa necessària la sortida per tren davant la constatació de "col·lapse" de les carreteres franceses.

A la foto a l'Alzina han acudit, a més de Boluda i Roig, els membres de la junta directiva Antonio Arias (Vectalia), Rafael Benavent (Grupo Keraben), Araceli Ciscar (Dacsa), Federico Félix (Helados Estiu), Alfonso Jurado (Cafés Jurado), Federico Michavila (Torrecid), Angès Noguera (Libertas 7), Carlos Pascual de Miguel (notario), Olallo Villoldo (Grupotec), Adolfo Utor (Baleària) i Diego Lorente (com a secretari general).

"Farts d'enganys"

Els empresaris s'han dirigit després a un acte empresarial en defensa del corredor mediterrani a la veïna localitat de Santa Eulàlia, a Saix, amb la participació de prop d'un centenar d'empresaris valencians i de la Regió de Múrcia, al que també s'ha unit el vocal de la junta directiva d'AVE Pedro López (Chocolates Valor).

En aquesta trobada s'ha instat el govern espanyol a "resoldre" sense demora el nus de l'Alzina perquè la connexió a través de l'alta velocitat entre Múrcia i Barcelona sigui una realitat el 2017, i s'ha expressat la intenció de repetir aquest acte cada desembre fins que la doble plataforma d'ample internacional per a passatgers i mercaderies estigui feta des de la frontera francesa fins a Algesires.

A més, la pàgina web d'AVE ha inclòs un canal de comunicació amb la situació real de l'estat de les obres ja que, en paraules de Boluda, els empresaris estan "farts" que els "enganyin". A través del web, l'usuari pot navegar de forma interactiva a través del primer enregistrament que es realitza en helicòpter per tot el traçat ferroviari des de la frontera de França fins a Algesires per la costa.

Aquesta eina impulsada per AVE té l'objectiu de "generar coneixement, aclarir els problemes i reptes del corredor amb un llenguatge senzill, i unir i sumar als ciutadans en la reivindicació i convertir-se en un altaveu" davant el nou govern d'Espanya, "que és qui ha de decidir sobre les inversions", ha assenyalat el secretari general de la institució, Diego Lorente.

stats