País Valencià 01/10/2021

À Punt torna a créixer i tanca el setembre amb una audiència del 3,4%

La televisió valenciana recupera sis dècimes després de la caiguda del juny, juliol i agost

1 min
La presentadora del programa 'Tresors amb història' d'À Punt, Carolina Ferre

ValènciaL'audiència d'À Punt va créixer al setembre sis dècimes i permet a la cadena valenciana trencar amb el retrocés començat al juny, tot just després d'assolir el seu màxim històric del 4%. La caiguda va portar el canal a tancar el juliol i l'agost amb un 2,8%. Amb la recuperació, la televisió pública valenciana ha assolit una quota de pantalla del 3,4%, segons dades fetes públiques aquest divendres per la consultora Barlovento.

El daltabaix patit per À Punt durant l'estiu, una situació que ja va registrar la cadena el juliol i l'agost del 2020, ha coincidit amb un període en què el canal ha reduït l'emissió de continguts nous i ha patit l'habitual competència de retransmissions esportives com l'Eurocopa i els Jocs Olímpics de Tòquio.

Tot i la recuperació, À Punt encara queda molt lluny del conjunt de televisions autonòmiques de l'Estat, que han obtingut una quota de pantalla mitjana al setembre del 8,7% (+0,8). També de l'audiència de les cadenes territorials menys seguides, com la 7 TV (televisió pública de la Regió de Múrcia), amb un 4,6% (-0,2%); IB3, amb un 4,6% (0,0), i Telemadrid, amb un 4,6% (-0,3).

Encara a més distància es mantenen les cadenes públiques més vistes com Canal Sur, amb un 8,2% (+0,1); TVG, amb un 9,1% (0); ETB, amb un 9,6% (+0,8); Aragón TV, amb un 10,3% (-0,3); TV3, amb un 14,3% (+1,9), i l'espectacular creixement de la televisió de les Illes Canàries amb la cobertura de l'erupció del volcà Cumbre Vieja, que li ha permès assolir una quota de pantalla del 14,9% (+9,9). També molt lluny queda Antena 3, que va ser el canal líder al País Valencià aquest setembre amb una audiència del 15%.

stats