País Valencià 02/05/2013

La cooperativa valenciana Consum augmenta la facturació fins als 1.764 milions d'euros el 2012

Catalunya representa el segon mercat de la cadena de supermercats després del País Valencià, amb 149 establiments i un 24,5% del total del negoci

Ara / Acn
2 min
El director general de Consum, José Luis Durich. / CONSUM

ValènciaLa cooperativa de supermercats Consum va facturar 1.764,2 milions d'euros en l'exercici 2012, un 0,56% més que l'any anterior. El benefici net, però, va ser de 32,1 milions d'euros, un 9,8% menys. La cooperativa valenciana va engegar l'any passat una campanya per ajustar els preus, mantenir la competitivitat sense repercutir les conseqüències en el seu entorn i invertir en l'expansió futura, segons que ha confirmat Consum en un comunicat.

Per la seva banda, les inversions van ascendir a 82,9 milions d'euros el 2012, dedicats principalment a obertures, reformes i instal·lacions logístiques. Es van obrir 30 nous supermercats (12 centres propis Consum o Consum Basic i 18 franquícies Charter) i se'n van reformar vuit. Actualment, Consum compta amb un total de 610 supermercats, 428 de propis i 182 de franquiciats.

Consum té repartits tots aquests establiments entre el País Valencià, majoritàriament, Catalunya, Castella-la Manxa, Múrcia, Andalusia i Aragó. El volum de negoci de Consum durant el 2012 ha situat la quota de mercat de la cooperativa a tot l'estat espanyol en el 3,7%, situant-la en el vuitè lloc del rànquing estatal d'empreses de distribució.

En l'apartat d'inversions, Consum ha obert durant l'últim any la plataforma logística de Las Torres de Cotillas, a Múrcia, i ha projectat la construcció d'una altra a Catalunya, concretament, al Prat de Llobregat.

Negoci a Catalunya

Per la seva banda, la cooperativa Consum va facturar durant l'any 2012 un total de 389,12 milions d'euros a Catalunya, una xifra que representa un creixement del 7,05% en relació amb l'exercici anterior. Segons ha explicat en roda de premsa el director general de Consum, Juan Luis Durich, l'estratègia de creixement de la cooperativa se centrarà principalment en els pròxims anys en Catalunya i Andalusia.

A banda de la plataforma logística que inaugurarà el 2014 al Prat de Llobregat, es preveuen noves obertures de supermercats. Catalunya ja representa el segon mercat, després del País Valencià, amb 149 establiments, un 24,5% del negoci.

stats