La Seu d'Urgell es planteja elaborar un pla d'internacionalització el proper mandat

Albert Batalla considera necessari tirar endavant un pla d'internacionalització de la ciutat o de la comarca de l'Alt Urgell, com el que s'ha començat a fer per situar la Seu com a capital del formatge

Ana
11/02/2015

La Seu d'UrgellLa Seu d'Urgell podria iniciar, en el proper mandat, l'elaboració d'un pla d'internacionalització de la ciutat o de la comarca de l'Alt Urgell. Així ho ha indicat l'alcalde, Albert Batalla, després de clausurar la jornada 'L'acció internacional: una oportunitat de desenvolupament local', celebrada aquest dimecres. La darrera part de la jornada ha servit per fer un taller pràctic consistent en posar les bases per fer aquest tipus de pla a la ciutat. Com que les eleccions municipals són el proper mes de maig, Batalla ha indicat que aquest "pot ser un bon objectiu" de cara al mandat vinent.

L'alcalde ha constatat que elaborar aquest tipus de pla "és un tema que necessita reflexió i consens polític i social". És per aquest motiu que s'ha mostrat partidari de posposar-ne el seu inici de cara al proper mandat.

Cargando
No hay anuncios

Tot i això, ha admès que la jornada d'aquest dimecres -en què s'ha exposat la importància de dur a terme una acció internacional dels municipis i s'han donat claus per fer-ho- ha estat "una primera llavor".

Batalla ha recordat que a la Seu "ja hem actuat en algunes qüestions, sense necessitat de tenir un pla d'internacionalització". Així doncs, ha posat com a exemples el fet "d'intentar situar a la retina de la gent el concepte de la Seu com a capital del formatge", així com l'organització de nombroses proves esportives internacionals.

Cargando
No hay anuncios

Per a Batalla, aquest pla hauria de ressaltar alguns d'aquests elements propis i singulars de la Seu d'Urgell i de la comarca de l'Alt Urgell, com ara "la gastronomia de qualitat", especialment el món del formatge, el patrimoni artístic i natural, així com la proximitat amb Andorra.

Aquests elements han estat, precisament, els que han sortit durant el taller pràctic realitzat a la tarda per part d'empresaris, polítics i tècnics de diferents administracions locals que han assistit a la jornada. Les claus per fer-ho els les han donat Arnau Gutiérrez i Olívia Paton, responsables d'afers internacionals de la Diputació de Barcelona.

Cargando
No hay anuncios

Alguns dels elements més importants per promocionar internacionalment una ciutat o un territori, han explicat, són cercar algun aspecte concret en el qual la ciutat destaqui. En aquest sentit, han posat l'exemple d'una ciutat italiana que es va especialitzar en la música i la cultura, i que a dia d'avui acull nombrosos congressos i certàmens relacionats amb aquest àmbit.

Un altre aspecte important és implicar el màxim nombre d'actors del territori o la ciutat, així com del seu espectre polític, ja que aquests són plans a mig o llarg termini, i cal garantir-ne la continuïtat si es vol que tinguin èxit.