Aznar assegura que va cobrar una remuneració "perfectament transparent" d'Abengoa

L'expresident espanyol va tenir un contracte per aconseguir l'adjudicació de dessaladores a la Líbia de Gaddafi

Efe
29/10/2014

MadridL'expresident del govern espanyol José María Aznar va tenir un contracte per "prestació de serveis" amb Abengoa per aconseguir l'adjudicació de la construcció d'unes dessaladores a Líbia pel qual va cobrar una remuneració "perfectament transparent, declarada i tributada" a Hisenda.

Inscriu-te a la newsletter PolíticaUna mirada a les bambolines del poder
Inscriu-t’hi

El diari digital eldiario.es publica avui que Aznar va pactar una comissió de l'1% amb Abengoa per aconseguir adjudicacions a Líbia, quan Muammar al-Gaddafi era al poder.

Cargando
No hay anuncios

Fonts pròximes a l'expresident espanyol han indicat a Efe que aquest contracte forma part "de l'activitat professional" de José María Aznar i han recalcat que es va tractar d'una relació laboral en què no va incórrer "en cap incompatibilitat" perquè "fa 11 anys fora del servei públic".

Les fonts han remarcat que, per aquesta activitat, Aznar va cobrar "una remuneració, no una comissió", que va ser "perfectament transparent, declarada i tributada", i han afegit que s'ha produït "a més en benefici d'una empresa espanyola", com és Abengoa.

Cargando
No hay anuncios

Segons eldiario.es, Befesa, filial del grup Abengoa, va contractar al setembre de 2010 a Aznar per intercedir amb el govern de Gaddafi i aconseguir adjudicacions de quatre noves dessaladores a Líbia, un negoci que Abengoa calculava en 950 milions d'euros.

Aznar, afegeix aquest mitjà, va signar una comissió de l'1% de tots els contractes que tanqués l'empresa a Líbia fins a un màxim de 250 milions d'euros de facturació, i del 0,5% a partir d'aquesta xifra. A més, va cobrar un avançament de 100.000 euros

Cargando
No hay anuncios

No obstant això, la guerra civil a Líbia i la mort de Gaddafi van impedir dur a terme l'obra i van frustrar el contracte