Tribunals

Les Sis de La Suiza ingressen a presó davant l'oposició del govern espanyol

Són els sindicalistes condemnats per coaccions al propietari d'una pastisseria a Gijón

BarcelonaTres anys i mig de presó per a sis sindicalistes. Són les conegudes com les Sis de La Suiza, que van ser condemnades per coaccions al propietari d'una pastisseria de Gijón. Els sis condemnats, cinc dones i un home, han ingressat a la presó aquest dijous de forma voluntària després que el jutjat número 1 de Gijón desestimés la petició de les defenses i de la Fiscalia de suspendre la condemna i que aquest dimecres dictés una ordre de detenció i ingrés a presó.

Inscriu-te a la newsletter PolíticaUna mirada a les bambolines del poder
Inscriu-t’hi

Des de la CNT, sindicat on estan vinculats els sis condemnats, han confirmat a l'agència Efe que els sindicalistes s'han presentat a primera hora del matí a la presó acompanyats de la seva representació legal per presentar la documentació i tramitar l'ingrés, que s'ha produït poc abans del migdia. El Tribunal Suprem va ratificar fa poc més d'un any les penes individuals de dos anys de presó per obstrucció a la justícia i un any i mig més per coaccions, a més del pagament de 150.000 euros com a indemnització al propietari de la pastisseria La Suiza, que va tancar el local.

Cargando
No hay anuncios

Els fets van passar el juny del 2016 quan la parella sentimental d'una treballadora de La Suiza es va presentar a la pastisseria perquè el propietari no deixava marxar la seva dona, embarassada, que no es trobava bé. Es van discutir i els fets van acabar amb una denúncia de l'empresari per amenaces i danys al seu local. La treballadora, que també va denunciar assetjament laboral i sexual, va deixar la feina i va entrar en contacte amb el sindicat CNT. L'extreballadora i els sis sindicalistes condemnats van concentrar-se diverses vegades davant la pastisseria per denunciar assetjament laboral i sexual de l'empresari. Unes manifestacions que, segons el jutge, van suposar "boicot i pressió" cap al propietari, que va acabar tancant la pastisseria.

El cas ha generat el rebuig frontal de l'esquerra i també del govern espanyol. La vicepresidenta segona i ministra de Treball, Yolanda Díaz, ha assegurat que treballa des de l'executiu per un "indult" als sis sindicalistes, perquè "arribi com més aviat millor". Per la seva banda, ERC ha registrat una proposició no de llei en què insta el govern espanyol a tramitar l'indult de "manera urgent" i també reclama mesures per garantir la llibertat sindical i el dret a la protesta. El PSOE, Esquerra Unida, Podem, EH Bildu i Compromís, a més dels sindicats majoritaris, també han donat suport a la mesura de gràcia.

Cargando
No hay anuncios