El preu del transport públic per al 2016 queda congelat

La T-10 continuarà costant 9,95 euros, i a més la T-12, que fins ara permetia als menors de 13 anys viatjar gratuïtament, s'amplia fins als 14 anys

El preu del transport públic per a l'any 2016 mantindrà les tarifes del 2015. Així, la T-10 continuarà costant 9,95 euros, i la T-50/30 42,5, per exemple. Els mateixos preus del 2015, que ja es van congelar respecte els del 2014, menys el de la T-10, que es va rebaixar respecte els 10,30 euros que costava.

Així ho ha anunciat aquest dimecres l' Autoritat del Transport Metropolità (ATM), en veu del conseller de Territori i Sostenibilitat, Santi Vila, que ha explicat que la congelació de totes les tarifes s'ha pogut dur a terme gràcies a un increment del nombre de viatges validats aquest 2015.

Així, aquest 2015, amb les xifres tancades el 30 d’octubre, el nombre de viatges ha crescut un 2% respecte el mateix període de l’any passat: fins al 30 d’octubre s’han produït 778 milions de viatges i la previsió és tancar l’any amb uns 935 milions, quan el 2014 van ser 915 milions.

La congelació de tarifes també ha sigut perquè, segons el conseller Vila, el pla financer amb els bancs signat a finals del 2014 per anar reduint el deute gegantí de l'ATM fins al 2030 s'està complint.

Els 5 milions de Colau

L'Ajuntament de Barcelona també ha forçat la congelació

L'Ajuntament de Barcelona també ha posat el seu gra de sorra per aconseguir aquesta congelació. L'alcaldessa Ada Colau, en l'últim ple, va anunciar el compromís del consistori per fer-ho possible, i que tenia una partida de 5 milions d'euros reservada del pressupost per aportar-la a l'ATM amb aquest objectiu. L'Ajuntament de Barcelona forma part de l'ATM juntament amb la Generalitat i l'Àrea Metropolitana de Barcelona, de la qual Colau és la presidenta.

La rebaixa del 2015

El pacte Trias-Collboni pels pressupostos

Fa un any, després que les tarifes del transport públic toquessin sostre el 2014, el conseller Santi Vila va anunciar en una entrevista al diari ARA que les tarifes per al 2015 quedarien congelades. Posteriorment, però, els grups del PSC i de CiU de l'ajuntament de Barcelona van acordar una rebaixa de la T-10, el títol més utilitzat amb diferència. Aquesta és la condició que el socialista Jaume Collboni li va posar a l'alcalde Xavier Trias per donar-li suport en els pressupostos del 2015.

T-12

Els menors de fins a 14 anys també la podran fer servir

Aquests ingressos addicionals de 8 milions d'euros per l'augment de viatges també han permès ampliar la franja d'edat dels 13 als 14 anys per poder beneficiar-se del transport gratuït de la T-12, un dels títols socials.

"Estem satisfets perquè amb totes les autoritats responsables (Generalitat, Ajuntament de Barcelona i Àrea Metropolitana de Barcelona) hem acordat unes tarifes per a l’exercici 2016 que s’adiuen amb la filosofia d’intentar garantir, d’una banda, la sostenibilitat del sistema, i de l’altra, aprofundir amb polítiques de bonificació social per a tots aquells col·lectius que són vulnerables o que necessiten un estímul per moure’s amb transport públic", ha dit el conseller en declaracions a l'ACN.

Més continguts de