Flors per a Amaia Arrazola: Gràcia homenatja la il·lustradora davant del seu mural de l'Abaceria Central
Els veïns omplen de flors un dels últims treballs de l'artista
BarcelonaHi ha persones que deixen empremta als barris que trepitgen. Una d'elles és Amaia Arrazola. La il·lustradora, que ha mort aquest dijous als 41 anys, ha rebut aquest divendres un sentit homenatge d'amics i veïns, que han cobert de flors el mural amb què l'autora de Totoro y yo va donar ànima i color a les obres del mercat de l'Abaceria Central, a la Vila de Gràcia. Aquest vespre, desenes de persones han volgut retre-li homenatge davant d'un dels seus últims treballs.
Aquell mural amb què Arrazola va embellir els 86 metres del que fins aleshores era una tanca anodina s'ha convertit aquest divendres en un petit altar en record a l'artista. Moltíssimes flors i missatges han cobert els dibuixos plens de referències als productes del mercat de cada estació de l'any però també a la vida i la cultura de Gràcia. Una il·lustració que de seguida es va guanyar el favor dels veïns, sobretot dels més petits que hi anaven a veure el Tió, els cavalls i caramels de Sant Medir i els diables.
Arrazola era una de les il·lustradores més destacades de la seva generació, coneguda per llibres com l'homenatge a l'univers de Hayao Miyazaki, Totoro y yo (Lunwerg, 2022), i el testimoni en primera persona sobre l'impacte de la maternitat, El meteorito (Lunwerg, 2020), així com pels murals que va pintar al Japó, Madrid, Timisoara, Rabat i Barcelona.
Arrazola, que va néixer a Vitòria el 1984, va estudiar publicitat a la Universidad Complutense de Madrid, ciutat on també va treballar com a directora d'art a l'agència de màrqueting McCann Erickson abans de marxar a Barcelona per estudiar a l'escola Elisava i reinventar-se com a il·lustradora personal i lliure. A la capital catalana hi va fer arrels.
Com a il·lustradora editorial va col·laborar en llibres com Corazón robot (Libros Stendhal, 2014), escrit per Iñaki Oliver, Cosas que nunca olvidarás de tu Erasmus (Lunwerg, 2014), escrit per Raquel Piñeiro, En el patio (Elkar, 2015), escrit per Arrate Egaña, i el llibre col·lectiu El futuro es femenino (Nube de Tinta, 2008), escrit per Sara Cano. Arrazola també va fer dissenys per a marques com Coca-Cola, Vans, Uniqlo i Nobel, i va participar en el disseny d'unes sabates Nike.