Societat 17/07/2014

El carril Bus-VAO de la C-58 obrirà les 24 hores del dia en els dos sentits al setembre

A l'agost es faran les obres necessàries, com repintar les línies de separació dels carrils dels dos sentits de la circulació

Acn
2 min

BarcelonaEl director del Servei Català de Trànsit, Joan Josep Isern, ha anunciat en una entrevista amb l'ACN que el carril Bus-VAO de la C-58, d'entrada i sortida de Barcelona, estarà obert els 365 dies de l'any, les 24 hores del dia, en els dos sentits de la marxa, a partir del mes setembre o octubre, com a molt tard.

La decisió s'ha pres en una reunió entre els responsables del Departament d'Interior, del Departament de Territori i Sostenibilitat i de l'Ajuntament de Barcelona. Després de dur a terme durant el mes d'agost les obres requerides, consistents bàsicament en repintar les línies de separació dels carrils dels dos sentits, s'obrirà aquesta via de manera permanent per aprofitar-la "al 100%".

El director del Servei Català de Trànsit, durant una entrevista amb l'ACN, ha anunciat que finalment el carril Bus-VAO de la C-58 passarà a funcionar de manera permanent i en els dos sentits de la marxa a partir de setembre, o d'octubre com a molt tard. Així ho han acordat responsables dels Departament d'Interior, del Departament de Territori i Sostenibilitat i de l'Ajuntament de Barcelona en una reunió celebrada aquesta setmana.

Actualment està obert en sentit Barcelona entre les 06.30 i les 22.00 hores, de dilluns a dijous, i entre les 06.30 a les 13.00 hores, els divendres. Per sortir de Barcelona està operatiu de les 16.00 a les 22.00 h de sortida. La resta d'hores està tancat. Els festius i els caps de setmana pot obrir-se si la mobilitat ho requereix.

El carril bus-VAO (vehicles d'alta ocupació) de la C-58 és un viaducte de 6,8 km entre Ripollet i l'avinguda Meridiana que només poden fer servir autobusos, vehicles turismes o mixtes adaptables amb 2 o més ocupants, vehicles ecològics, motocicletes i vehicles per a persones amb mobilitat reduïda.

Amb la nova mesura s'utilitza la via "al 100% de la seva capacitat", ha remarcat Isern, però es mantenen les mateixes restriccions d'entrada. Els conductors que accedeixin al carril bus-VAO sense complir els requisits poden ser sancionats amb multes de fins a 200 euros per una infracció greu.

Aquesta infraestructura respon a la necessitat de reduir la xifra de vehicles que entren i surten de Barcelona afavorint aquells que opten per compartir el trajecte en lloc de viatjar sols, una decisió, aquesta darrera, que incrementa l'impacte ecològic i la congestió als accessos de la capital catalana.

stats