Orgull LGTBI+

La responsable del Pride de Palma: "Vindrà gent del camp que potser no ha vist mai una lesbiana"

L'Ajuntament veu l'esdeveniment com una oportunitat de negoci amb els "turistes LGTBI"

Palma"Posicionarem Mallorca com una destinació LGTBIQ. És una oportunitat de negoci: el turisme LGTBIQ gasta molt més que el turista regular, uns 180 bilions de dòlars, i és un turisme interessant, culte, agradable". Ho ha afirmat Kristin Hansen, la presidenta d'Ella Global Community, l'organització encarregada de muntar la primera Pride Week per a l'Ajuntament de Palma. Aquest esdeveniment preveu mobilitzar entre 7.000 i 10.000 persones entre els dies 18 i 28 de juny, ha afirmat Hansen aquest divendres en la roda de premsa de presentació.

Amb una programació centrada en xerrades sobre emprenedoria, ioga i "culte a l'ànima" per visibilitzar el col·lectiu, Ella Global Community vol ser un revulsiu per a Palma. Tot i que ha dit que ja s'acosta a "la ciutat cosmopolita que volem que sigui", la imatge que ha dibuixat Hansen tant de l'illa com de la ciutat ho posa en dubte. "Quan vaig venir fa 18 anys no sabia on sortir, com relacionar-me o on trobar una dona", ha declarat Hansen. La Pride Week Palma, de fet, es planteja com un pol d'atracció per als mallorquins de fora de Palma: "Vindrà gent del camp que potser no ha vist mai una lesbiana", ha argumentat.

Cargando
No hay anuncios

Hansen ha defensat durant tota la roda de premsa els beneficis de tenir una Pride pròpia, de la mateixa manera que en tenen Madrid, Barcelona o València. "Pots venir i fer-te un petó a la plaça de Cort. Això cal rendibilitzar-ho", ha afirmat. També ha destacat la presència que la seva organització té a fires com Fitur per atreure "el segment turístic LGTBIQ". "Aquestes persones després venen aquí i compren pisos. Vivim del turisme, de les immobiliàries, dels vaixells", ha apuntat com un punt positiu.

This browser does not support the video element.

La roda de premsa on s'ha dit que s'esperen fins a 10.000 persones a la festa s'ha fet només un dia després d'una reunió de la Federació d'Entitats Veïnals de Palma amb l'Ajuntament precisament per reclamar mesures contra la massificació del barri de Santa Catalina. La Federació reclama, entre altres accions, reduir-hi un 50% les terrasses, i el consistori, per la seva banda, s'ha compromès a resoldre per escrit les peticions el 28 de juny.

Cargando
No hay anuncios

D'altra banda, la regidora de Justícia Social, Feminisme i LGTBI, Sonia Vivas, ha defensat que pel fet de "ser d'esquerres" no s'ha de "menysprear el turisme" i que li "sembla molt bé facilitar que vengui el turisme LGTBI". "És gent que cerca la tranquil·litat, estar en calma i saber que no seran assaltats", ha assenyalat. Per això, han aprovat destinar un pressupost de 70.000 euros per a la Pride Week.

L'organització que farà el Pride de Cort ofereix també un festival a 500 € l'entrada a Palma

Ella Global Community és "una organització internacional" que treballa per "promoure la visibilitat i l'empoderament de les dones queer i les persones no binàries a través del poder de la comunitat i la innovació", segons asseguren a la seva pàgina web. A banda dels diferents projectes que tenen en marxa a diferents països, l'empresa organitza l'Ella Festival, que enguany s'ha fet a Colòmbia i a Mèxic, i que l'any que ve es farà també a Mallorca. La programació serà de cinc dies i el preu de les entrades és de 499,8 euros. En aquest cas, la localització prevista també se situa al barri de Santa Catalina.