Acomiadament

Quaranta treballadors de l'escola de cuina ESHOB es quedaran sense feina a finals de juliol

L’escola privada, que aquest 2025 fa 40 anys, es converteix en el nou Institut de Gastronomia i Restauració de Barcelona

BarcelonaHi ha nervis i desconcert. La plantilla del professorat i la direcció de l'ESHOB, formada per quaranta persones, es quedarà sense feina a finals de juliol perquè al mateix espai començarà a partir de l'1 de setembre l'Institut de Gastronomia i Restauració de Barcelona, de titularitat pública. Just quan l'escola celebra quaranta anys de la seva fundació, els dos gremis que van crear l'escola privada, el de Restauració i el d'Hotel, han venut les instal·lacions a la Generalitat de Catalunya. “Sabem que l'import que ha pagat la Generalitat és molt alta, i encara ens sembla més indignant que a nosaltres no ens hagin tingut en compte”, explica la portaveu del professorat, que vol mantenir-se en l'anonimat. 

Segons la portaveu de l'ESHOB, els han assegurat una indemnització i els han recomanat que s'apuntin a la borsa de professorat de centres perquè puguin començar a treballar com a docents de centre públics. “Com que venim d'escola privada, l'experiència que se'ns comptarà per tots aquests anys serà minsa, per tant, no serà fàcil poder entrar com a professor de la pública”, continua explicant. 

Cargando
No hay anuncios

Reunió amb les famílies

El professorat i la direcció va fer una reunió amb les famílies dels 300 alumnes inscrits, que han rebut la notícia amb desconcert. “Les famílies perden la continuïtat pedagògica d'un alumnat que confia en un equip amb experiència, compromís i vocació, per això ens preguntem com pot el Consorci d'Educació parlar de continuïtat en l'excel·lència educativa si no compta amb les persones que hem estat el pilar del projecte educatiu?”, qüestionen.

Cargando
No hay anuncios

Malgrat que a altres centres educatius que han passat per processos similars, com ara l'Institut Antoni Algueró, la portaveu del professorat recorda que sí que s'ha comptat amb el professorat antic en les noves etapes, en el cas de l'ESHOB no és així. Per això el professorat ha transmès al Consorci d'Educació el seu malestar i sobretot els pregunta per què a partir de l'1 de setembre no hi podran tornar a treballar com cada setembre.